صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۰۴۵۴۶
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

گروه اجتماعی ــ امام جمعه هریس، جوانان و دانش‌آموزان را اصلی‌ترین سرمایه هر کشور عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در تربیت قشر جوان و فعال جامعه می‌تواند باعث رشد و توسعه آن جامعه شود.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام قهرمان احمدی، امام جمعه هریس، امروز، 28 فروردین‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان، جوانان و دانش‌آموزان را اصلی‌ترین سرمایه هر کشور عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در تربیت قشر جوان و فعال جامعه می‌تواند باعث رشد و توسعه آن جامعه شود و لازمه این امر نیز داشتن آموزش و پرورش، سیستم آموزشی پویا، معلمان و دبیران مجرب و کاردان است.

وی ضمن اشاره به فرا رسیدن روز جوان و هفته جوان که به‌مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) نامگذاری شده است، گفت: حضرت علی اکبر(ع) یک الگوی مناسب برای جوانان بوده و این قشر فعال جامعه با آشنایی از سیره و روش زندگی آن حضرت می‌توانند راه سعادت و موفقیت را در پیش بگیرند.

حجت‌الاسلام احمدی، در ادامه به فرا رسیدن روز معلم نیز اشاره کرد و افزود: آیات بسیاری در قرآن کریم در رابطه با تعلیم و تربیت است و ارج نهادن بر مقام معلمان نباید به روز خاصی مختص باشد؛ چراکه تکریم معلمان و به‌ویژه بازنشستگان عرصه علم ، تعلیم و تربیت در واقع تکریم از پروردگار است.

امام جمعه هریس، پیشرفت و توسعه مجموعه آموزش و پرورش را نیازمند مشارکت همگانی و خصوصا اولیای دانش‌آموزان دانست و بر این امر تأکید کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هریس در ادامه برگزاری مجالس ترحیم در ساعات اداری را از آسیب‌های اجتماعی، تضعییع حقوق عامه مردم و مسئله فرهنگ عمومی این شهرستان برشمرد و بر ساماندهی ساعات مجالس ترحیم و همچنین به حداقل رساندن هزینه‌ها و اهدای هزینه مراسم در حد وسع به منافع عام‌المنفعه و مؤسسات خیریه تأکید کرد.

انتهای پیام