صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۰۵۳۷۰
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲
مبلغ روحانی:

کانون خبرنگاران نبأ ــ کارشناس مذهبی کوهبنان گفت: کسب آمادگی‌های فکری، فرهنگی و نظامی برای یاری امام زمان(عج) لازم است چراکه آن حضرت پس از قیام به یارانى نیاز دارند كه حداقل در یكى از عرصه‌ها بتواند مفید واقع شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ همزمان با روز نیمه شعبان مراسم جشن با شکوهی با حضور جمعی از عاشقان و منتظران حضرت ولی عصر(عجد) صبح امروز، اول اردیبهشت در مهدیه ده خواجه شهرستان کوهبنان کرمان برگزار شد.

این مراسم با اجرای برنامه‌های مذهبی، فرهنگی، هنری، مولودی‌خوانی و اهدای جوایز همراه بود.

بر اساس این گزارش دوچرخه‌سواران هیئت دوچرخه‌سواری به اتفاق رئیس اداره ورزش و جوانان و مسئولین هیئت‌های ورزشی، کارشناسان و داوران ورزش شهرستان در طول 20 سال گذشته به‌صورت مستمر و مرتب در این مراسم حضوری گسترده و چشمگیر دارند.
در حاشیه این مراسم حجت‌الاسلام یوسف محمودی، کارشناس مذهبی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: شناخت حجت خدا در آخرالزمان امری بسیار ضروری است لذا مهمترین وظیفه یك فرد منتظر تلاش براى كسب معرفت نسبت به وجود مقدس امام زمان‌(عج) است.
وی تأکید کرد: انسان بدون شناخت امام و منزلت او نمی‌تواند وظیفه خود را در رابطه‌ با ایشان تشخیص دهد و زمینه را برای ظهور و حضور حضرت فراهم کند.
استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: منتظر واقعى همیشه در صدد كسب فضایل اخلاقى و آراسته شدن به صفات خوب انسانى است و تلاش دارد با خودسازی زمینه حکومت عدالت گستر را رقم بزند.
وی ادامه داد: تلاش براى اصلاح جامعه از طریق امر به معروف و نهى از منكر و اهتمام براى تربیت نسل منتظر و آماده‌سازى زمینه براى ظهور امام زمان(عج) یكى از وظایف منتظر واقعى است.
وی بر كسب آمادگی‌هاى فكرى، فرهنگى و نظامى براى یارى امام زمان(عج) تاکید کرد و افزود: آن حضرت پس از قیام به یارانى نیاز دارند كه حداقل در یكى از عرصه‌ها بتواند مفید واقع شود.
حجت‌الاسلام محمودی بیان داشت: در زمان غیبت امام زمان(عج) مردم موظف هستند در تمام كارها و حوادث به توصیه ائمه اطهار(ع) بویژه امام زمان(عج) به فقهاى جامع الشرایط كه نواب عام آن حضرت هستند مراجعه كنند و به احكامى كه آنها طبق موازین شرعى صادر می‌کنند عمل کنند.
وی تأکید کرد: در حال حاضر مقام معظم رهبری به عنوان نائب عام حضرت زعامت و رهبری جامعه اسلامی را بر عهده دارند که اجرای منویات و فرمایشات گهربار ایشان زمینه استقرار حکومت عدالت گستر را رقم خواهد زد.
وی افزود: منتظر واقعى در هر صبح و شام با خلوص نیت از پیشگاه خداى مهربان سلامتى و ظهور امام زمان(عج) را درخواست می‌کند چون این مهم تیری در چشم دشمنان و بدخواهان حضرت خواهد بود.
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: صدقه دادن براى سلامتى امام زمان‌(عج) همواره باید مد نظر قرار گیرد که این مهم در ظهور زودتر از حد معین حضرت اثرگذار است لذا توسل و تمسک به حضرت باید در رأس امور قرار گیرد.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام