صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۰۵۶۱۴
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱

گروه اجتماعی ــ معاون حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از صدور سند مالکیت تک‌برگی برای ۸ هزار و ۴۴۴ رقبه موقوفات این استان در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، ‌به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد ذاکری، گفت: با پیگیری معاونت حقوقی اوقاف و همکاری اداره‌کل ثبت اسناد و املاک  خراسان رضوی، زمینه اخذ سند مالکیت تک‌برگی(کاداستر) رقبات فراهم شد.
وی با بیان اینکه اخذ سند مالکیت تک‌برگی یکی از اقدامات مهم در جهت تثبیت مالکیت و اراضی وقفی است، افزود: در سال 97، بیش از 8000 سند مالکیت تک برگی برای رقبات و 2633 سند مالکیت تک‌برگی برای موقوفات خراسان رضوی صادر شده است.
معاون حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف خراسان رضوی بیان کرد: تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگی از وظایف قانونی مالکین و متولیان موقوفات براساس قانون سال ۹۳ مجلس شورای اسلامی است.
وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت صدور اسناد تک برگی این موضوع در دستور کار اداره‌های اوقاف و امور خیریه است و برای انجام این مهم از همه ظرفیت موجود از جمله مشاوران ثبتی، کارگزاران ثبتی و بهره‌گیری از اسناد و مدارک قدیمی استفاده می‌شود.
ذاکری اظهار کرد: با تبدیل اسناد مذکور، 2319 هکتار از اراضی موقوفه در استان دارای سند تک‌برگی شد.

انتهای پیام