صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۰۷۰۴۰
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
استاندار گیلان:

گروه اجتماعی ــ سالاری درخصوص تقاضای ستاد بزرگداشت آیت‌الله بهجت(ره) مبنی بر درج سالروز ارتحال این مرجع عالیقدر جهان اسلام و تشیع در تقویم رسمی کشور، بیان کرد: این موضوع را مطرح و پیگیری می‌کنم.

به گزارش ایکنا از گیلان، مصطفی سالاری، استاندار گیلان امروز، 8 اردیبهشت‌ماه در دیدار با اعضای ستاد برگزاری مراسم گرامیداشت آیت‌الله بهجت فومنی(ره)، با بیان اینکه مراسم مذکور در راستای ترویج معنویت در جامعه است، اظهار کرد: در دوره معاصر ما آیت‌الله بهجت به عنوان یک نماد معنویت محسوب می‌شود و شخصیت وارسته و الهی ایشان محدود به گیلان و ایران نیست.

وی توسل به معنویات و ترویج آن را گام مهمی در جهت هدایت جامعه به سمت تقوامداری عنوان کرد و افزود: برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله بهجت با کمترین تشریفات و تجملات با مشی ساده‌زیستی این مرجع تقلید متناسب است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به وجود مصادیق مختلف درخصوص اثرگذاری شخصیت عرفانی آیت‌الله بهجت بر افراد ایرانی و غیرایرانی،‌ تصریح کرد: سادگی و مردمی بودن مراسم بزرگداشت آیت‌الله بهجت در کنار شکوه و عظمت آن، نقش موثری در ترویج مسائل معنوی در جامعه دارد.

سالاری با بیان اینکه برنامه‌ریزی صحیح و مشارکت گسترده با تمام توان و ظرفیت‌های موجود تعارضی با سادگی مراسم ندارد، خاطرنشان کرد: مخاطبان نباید احساس کنند که در برگزاری مراسم اسراف شده است.

وی درخصوص تقاضای ستاد بزرگداشت آیت‌الله بهجت(ره) مبنی بر درج سالروز ارتحال این مرجع عالیقدر جهان اسلام و تشیع در تقویم رسمی کشور، بیان کرد: این موضوع را مطرح و پیگیری می‌کنم.

استاندار گیلان درباره پیشنهاد برگزاری مراسم گرامیداشت مراجع و علمای گیلانی نیز، یادآور شد: از برگزاری این مراسم به‌واسطه شناساندن مفاخر مذهبی گیلان به نسل جوان جامعه استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام