صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۰۷۹۱۹
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی:

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: کارگران را می‌توان بسیجیان اقتصاد جامعه امروزی دانست.

محمد حسین روشنک، رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص روز کارگر بیان کرد: قشر کارگر بسیار محترم است؛ بر همین اساس همه ما باید قدر کارگران جامعه خود را بدانیم و جامعه نیز باید همچنان که در دفاع مقدس از افسران ارتش و سپاه حمایت می‌کرد و بسیجی را نماد مقاومت می‌دانست، ضمن حمایت از کارآفرینان و گردانندگان فضای کسب و کار، کارگر را نیز بسیار محترم بداند و همان نگاهی را که در زمان دوران دفاع مقدس به فرماندهان ارتشی، سپاهی و بسیجی داشته را امروز نسبت به این افراد داشته باشد.
وی افزود: امروز هم باید همه ما همان احترامی که برای سربازان دفاع مقدس داشتیم را برای کارگران قائل شویم. کارگر را باید بسیجی اقتصادی بدانیم چرا که سختی‌ها و کمبودها را تحمل می‌کند. اگر این نگاه را نسبت به کارگر داشته باشیم، در مقابل هم کارگر نسبت به جامعه، کشور و کارفرما اقتصاد کشور را محترم می‌شمارد. البته قطعاً کارگر این نگاه را دارد و این ما هستیم که باید آن‌ها را درک کرده و قدر آن‌ها را بدانیم.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی افزود: از این رو، اگر بخواهیم کارگران جامعه را با توجه به شرایط امروز مقایسه کنیم، باید آنان را همانند بسیجیانی بدانیم که در دوران دفاع مقدس با همه سختی‌ها و مشکلات از خود گذشتگی کردند و با نداشتن‌ها زندگی سختی را تحمل و از مرز و بوم این کشور دفاع کردند.
روشنک گفت: اگر امروز بر این باور هستیم که افسرانی با قدرت نظامی حضور دارند و به نوعی افسران جبهه مقاومت به‌شمار می‌روند، باید کارگران امروز را همانند سربازان و بسیجیان در این میدان دانست اما اینکه امروز جامعه ما نسبت به کارگران تا حدی بی توجه شده‌، به دلیل این است که برای آن‌ها برنامه مدونی طراحی نشده است.
وی اظهار کرد: شاید مقام این قشر از جامعه را نتوان با مقام سربازان دوران جنگ یکی دانست اما می‌توان از نظری رفتار آنان را یکی دانست؛ چرا که این قشر از جامعه همانند بسیجیانی که در راه کشور فداکاری کردند، هستند؛ چرا که همین کارگران با وجود قرار گرفتن کور در شرایط بحران تحریم‌ها و مشکلاتی که ترامپ برای مردم و اقتصاد کشور ما به وجود آورده، توانسته‌اند این درد بزرگ را تحمل کنند.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با بیان اینکه کارگر ما با میزان حقوق و گرانی‌هایی که وجود دارد، کاملاً ایثار می‌کند و باید با دید ایثارگر به او نگاه کرد و قدر او را دانست، گفت: بنابراین به نظر من کارگر جامعه امروز که با حداقل‌ها زندگی می‌کند و اقتصاد کشور را می‌چرخاند، همواره بسیار محترم و عزیز است و ما باید همانطور که برای ایثارگران ارزش قائل هستیم، برای کارگران هم احترام خاصی قائل شویم و به نوعی آن‌ها را ایثارگران جامعه خود بدانیم.
وی اظهار کرد: شاید موضوعی که در میان کارگارن به چشم می‌خورد، این باشد که آن‌ها گاهی مسائل و مشکلاتی که برای کارفرماها و یا کارآفرینان وجود دارد را درک نمی‌کنند و دلیل این امر می‌تواند این باشد که برخی از افراد هستند که به این قشر جامعه نفوذ کرده و آن‌ها از کار خود سرباز می‌زنند؛ این در حالی است که اکثر کارگران جامعه ما کارفرمای خود را درک می‌کنند و همراهی لازم را با او دارند و می‌دانند که همانطور که برای خودشان مشکلات اقتصادی وجود دارد، به همان میزان هم بر سر راه کارفرماها این مشکلات و مسائل وجود دارد.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی عنوان کرد: امروز همدلی فراوانی میان کارگر و کارفرما به وجود آمده که در گذشته این موضوع کمتر به چشم می‌خورد. متاسفانه برخی از گروه‌های سیاسی بر کشور تحمیل شدند و میان کارآفرین و کارگران فاصله‌ ایجاد کردند.
کار و کارگر خط مقدم جبهه اقتصادی به‌شمار می‌روند
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به مقوله کار و پرداختن به این موضوع اشاره کرد و گفت: مقوله کار و اقتصاد که کارگر عضوی از آن است، خط مقدم جبهه بشمار می‌رود و بر همین اساس است که مقام معظم رهبری در چند سال اخیر شعار سال را با موضوعات متنوع اقتصادی نامگذاری می‌کنند چرا که می‌دانند مقابله با دشمن مقابله نظامی نیست بلکه مقابله اقتصادی است و عنصر اصلی مقابله اقتصادی نیز کارگران هستند و اگر کارگران نباشند، کارآفرین هم هرچه که تلاش کند، نمی‌تواند کاری انجام دهد.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با بیان اینکه رونق تولید با همت کارگر به‌وجود می‌آید و کارگران هستند که می‌توانند رونق تولید را محقق کنند، اظهار کرد: اگر در دوران دفاع مقدس سربازان و بسیجیان نبودند، یقینا ما نمی‌توانستیم حتی به اندازه چند روز در مقابل دشمن ایستادگی کنیم. از این رو مقوله کار هم مانند همان مقوله جنگ است چرا که نقش کارگران در مقابله با تحریم‌ها و قبول چنین شرایط سختی‌، می‌تواند بسیار مهم باشد و آن‌ها هستند که به تولید بیشتر و تولیدات با کیفیت کمک می‌کنند.
انتهای پیام