صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۰۸۴۷۳
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان از انجام بیش‌از ۷۰۰ سورتی پرواز در مناطق سیل‌زده لرستان خبر داد و گفت: در سیلاب اخیر به بیش‌از ۱۱۸ هزار نفر امدادرسانی شد و بیش‌از ۱۴ هزار تخته چادر میان خانوارهای ۱۰۳۹ روستا و ۱۱ شهر توزیع شده است.

به گزارش ایکنا از لرستان، صارم رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان امروز شنبه، چهاردهم اردیبهشت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر لرستان در سیلاب اخیر تمام تلاش خود را جهت کاهش آلام آسیب‌دیدگان به‌کار بست و از هیچ کوششی دریغ نکرد و توانست خدمات رضایت‌بخشی را ارائه دهد.
وی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و فرارسیدن هفته هلال‌احمر، افزود: در سیلاب اخیر به بیش‌از ۱۱۸ هزار نفر امدادرسانی شد و بیش‌از ۱۴ هزار تخته چادر میان خانوارهای ۱۰۳۹روستا و ۱۱ شهر توزیع‌ شده است.
رضایی ادامه داد: ۲۱۶۰ منزل مسکونی نیز با استفاده از موتورهای پمپ آب و لجن کش‌های جمعیت هلال‌احمر استان تخلیه شدند.
وی با اعلام این‌که ۱۲ بالگرد درمجموع بیش‌از ۷۰۰ سورتی پرواز را انجام دادند، اضافه کرد: حوزه جوانان در قالب سه مرحله با اعزام اعضای جوان کار پاک‌سازی منازل روستایی و شهری را از گِل‌ولای انجام داده و در مرحله دیگر نیز گروه‌های حمایت روانی «سحر» را به این مناطق سیل‌زده اعزام کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: تیم درمان (hcu) جمعیت هلال‌احمر به بیش‌از شش هزار نفر خدمات پزشکی، پرستاری بهداشت و روان ارائه کرد.
وی اضافه کرد: حوزه داوطلبان نیز با جمع‌آوری ۴۴ هزار تخته پتو، ۱۱۳۰۱ متر موکت، ۳۳۰ تخته فرش، آب‌معدنی، برنج، روغن و... این اقلام را بسته‌بندی کرده و در اختیار خانوارهای سیل‌زده قرار داد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان در پایان به امدادرسانی در شهرستان نورآباد اشاره کرد و گفت: در سیلاب اخیر ۲۴۱ روستا در شهرستان دلفان امدادرسانی شده و درمجموع ۱۰۲۰ دستگاه چادر، ۲۶۳۴ تخته پتو، ۶۲۵ تخته موکت، ۱۳۷ چراغ والور، ۱۹۳۱ کیلوگرم نایلون پوششی، ۳۸۷۸ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۵۵۴ بسته غذایی یک‌ماهه، ۲۲۶۹ بسته بهداشتی، آب‌معدنی و قرص نان را به مردم شهرستان نورآباد ارائه کرده‌ایم.

انتهای پیام