صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۰۸۵۵۵
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان بیانیه گام دوم انقلاب را که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده جزو شعائر دینی دانست و گفت: در چهل سال دوم انقلاب اسلامی باید با ظرفیت‌سازی جهت نیل به حکومت نوین اسلامی و نهایتاً حکومت مهدوی گام‌های اساسی برداشت.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان، امروز، 14 اردیبهشت‌ماه در نشست «برنامه‌های عملیات مشترک رمضان 1440»،‌ با اشاره به داستان قرآنی قوم سبا، اظهار کرد: ولایتمداری همچون برپا داشتن نماز واجب و لازمه قبولی اعمال و عبادات است.

وی بیانیه گام دوم انقلاب را که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده جزو شعائر دینی دانست و افزود: در چهل سال دوم انقلاب اسلامی باید با ظرفیت‌سازی جهت نیل به حکومت نوین اسلامی و نهایتا حکومت مهدوی گام‌های اساسی برداشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با قرائت آیه «مَنْ یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ»، یادآورشد: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفتمان‌سازی درخصوص بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در قالب نشست‌های هم‌اندیشی با اقشار و طیف‌های مختلف روحانیون، کارشناسان، موثرین و مرتبطین سازمان تبلیغات اسلامی ابتکار عمل خوبی است.

مهدوی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب با مرور تجربه چهل ساله انقلاب اسلامی فرمودند «انقلاب وارد دومین مرحله خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی شده ‌است، گام دومی که باید در چارچوب نظریه نظام انقلابی و با تلاش و مجاهدت جوانان ایران اسلامی به ‌سوی تحقق آرمان ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی برداشته شود».

وی با تأکید بر اهمیت ماه مبارک رمضان از نگاه حضرت باری‌تعالی در نص قرآن کریم و حدیث پیامبر(ص)، اضافه کرد: ماه مبارک رمضان سرمایه‌ای معنوی و ملکوتی برای انسان است و حتی نفس کشیدن در آن اثری بر روح و جان آدمی خواهد داشت که اذکار و عبادات در ماه‌های دیگر دارند.

این کارشناس دینی ادامه داد: در این ضیافت الهی توجه مطلق به ابعاد فردی نوعی سرمایه‌سوزی است و باید در این ماه ارزشمند با امر به معروف، نهی از منکر و فراهم کردن ظرفیت فیض با آماده‌سازی عقل و روح از آن بهره جست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به خطبه پیامبر اکرم(ص) در آخرین جمعه ماه شعبان، گفت: در این خطبه اشاره به متقین، مومنین، مسلمین و... نداریم، بلکه به تمام انسان‌ها حتی کفار، فرا‌رسیدن ماه مبارک رمضان و بهره‌مندی از رحمت و مغفرت الهی بشارت داده شده است.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم خط مشیء و نحوه حرکت انقلاب در دهه پیش‌رو را مشخص می‌کند، متذکر شد: ایستادگی نائب امام عصر(عج) در جنگ بسیار سخت فرهنگی، اقتصادی و سیاسی که مستکبران عالم و طاغوتیان زمانه برای عدم تحقق و مخدوش کردن این حکومت الهی در طول چهل سال گذشته به راه انداخته‌اند و همچنان توطئه‌چینی می‌کنند، به‌گونه‌ای بوده که جولان اهل باطل نتیجه نداده است.

این کارشناس دینی بیانیه گام دوم انقلاب را نیازمند ایثارگری دانست و خاطرنشان کرد: ما امانتدار انقلاب هستیم و باید این بیانیه را تعظیم بداریم. در واقع فداکاری شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافع حرم موجب شده انقلاب به چهل سالگی خود برسد و لذا مدیون خون‌هایی هستیم که برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی ریخته شده و باید با امید مضاعف این راه را ادامه دهیم.

وی یادآور شد:‌ در ماه مبارک رمضان وظیفه داریم مردم را از یک معنویت فردگرایانه مسئولیت‌سوز به یک معنویت مسئولیت‌پذیر دعوت کنیم و زمینه‌ساز تحقق بیانیه گام دوم شویم. سازمان تبلیغات اسلامی در این گفتمان‌سازی وظیفه مهم تبلیغ اسلام ناب محمدی(ص) را بر عهده دارد.

انتهای پیام