صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۰۸۷۱۶
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰

گروه اجتماعی- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان از کمک یک میلیارد و 810 میلیون تومانی نقدی و غیرنقدی مردم استان کردستان به سیل زدگان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان امروز، 14 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: سال 98 را با سیلاب و طوفان آغاز کردیم که همین امر موجب گرفتار شدن بسیاری از هموطنانمان در استان‌های شمالی و غربی کشور شد.
وی افزود: برهمین اساس از نخستین ساعات وقوع این سیلاب‌های استان کردستان خدمات خود را به سیل‌زدگان آغاز کرد و در هر سه استان در امدادرسانی و کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده پیش قدم بوده است.
محمدی عنوان کرد: در استان گلستان ما اولین استانی بودیم که کاروان‌های کمک‌های مردمی را به ارزش 400 میلیون تومان شامل اقلام مورد نیاز، پوشاک، مواد غذایی، بهداشتی و ... را به گرفتارشدگان در سیل آق قلا و گمیشان ارسال کردیم.
اعزام 12 تیم امدادی کردستان به مناطق سیل‌زده
وی افزود: در سیل استان‌های ایلام و لرستان ما 12 تیم امدادی را اعزام کردیم که با توجه به شرایط راه‌های استان‌های سیل زده ما در دومین روز توانستیم وارد شهر شویم و امدادگران توانستند خدمات خود را در دره شهر آغاز کنند، همچنین 16 دستگاه لجن‌کش نیز کار خدمات رسانی به سیل زدگان را آغاز کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان افزود: استان کردستان به عنوان فرمانده عملیاتی شهرستان پلدختر انتخاب شدند و نزدیک به هفت روز خدمات امدادرسانی به استان کردستان واگذار شد و همچنین هفت استان زیرمجموعه استان کردستان قرار گرفت که توانستیم خدمات خوبی را به مردم سیل زده ارائه دهیم.
وی از اعزام دو کاروان کمک‌های مردمی به استان لرستان خبر داد و افزود: خیرین استان کردستان برای کمک به سیل‌زدگان از نخستین ساعات وقوع حادثه پای کار آمده و کمک‌های خوبی را به مردم گرفتار شده داشتند.
محمدی افزود: دو روز گذشته آخرین محموله کمک‌های مردمی استان کردستان در قالب سیل مهربانی که شامل چهار خودرو سنگین بود به استان خوزستان ارسال شد که امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم با کمک‌های سیل مهربانی بتوانیم پنجمین کاروان خود را به مناطق سیل زده اعزام کنیم.
260 میلیون تومان کمک نقدی مردم کردستان به سیل‌زدگان
وی از کمک یک میلیارد و 810 میلیون تومانی نقدی و غیر نقدی مردم استان کردستان به سیل زدگان خبر داد و بیان کرد: از این میزان یک میلیارد و 550 میلیون تومان آن غیر نقدی و 260 میلیون تومان آن کمک نقدی بوده است که به صندوق‌های هلال احمر تحویل شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان با تقدیر و تشکر از حسن اعتماد مردم استان به جمعیت هلال احمر افزود: این کمک‌ها در اولین فرصت به دست مردم سیل زده استان‌های های لرستان، ایلام و خوزستان رسید که مستندات این کمک‌ها برای تقویت حست اعتماد مردم تهیه شده است.
وی با اشاره به سوء‌استفاده افراد سودجو و فرصت طلب در دوران بحران گفت: به منظور جلوگیری از این سوء استفاده‌ها تمامی شماره حساب‌هایی که به صورت غیر قانونی اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی کرده بودند، مسدود شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان در ادامه سخنان خود به ضعف‌های مدیریت بحران در کشور اشاره و بیان کرد: هنوز در بحث مدیریت بحران، انسجام کاری در کشور وجود ندارد و پراکنده کاری‌ها روند امدادرسانی را با کندی مواجه می‌کند.
وی با اشاره به ورود دادستان کل کشور به مسئله جمع آوری کمک‌های مردمی، تأکید کرد: اگر مدیریت یکپارچه امداد و نجات در کشور وجود داشت، بسیاری از مشکلات نیز حل و فصل می‌شد.
محمدی افزود: در سال گذشته 714 مورد حادثه در استان داشته‌ایم که از این میزان 371 مورد انتقال مصدومان به مراکز درمانی و 192 مورد درمان سرپایی صورت گرفته است.
اسکان اضطراری 2 هزار و 117 نفر در سال گذشته
وی همچنین با اشاره به اسکان اضطراری 2 هزار و 117 نفر در سال گذشته، اعلام کرد: 858 تیم امدادی و 639 دستگاه آمبولانس نیز در مدت مذکور در استان فعالیت داشتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان عنوان کرد: میانگین زمان حضور امدادگران جمعیت هلال احمر استان کردستان بر سر صحنه حادثه 12 دقیقه است که این زمان باید پایین‌تر بیاید؛ با افزایش پایگا‌های امدادی استان امیدواریم این زمان کاهش یابد.
وی همچنین به برگزاری 31 کلاس آموزشی و آموزش هفت هزار و 535 نفر در این کلاس‌ها اشاره و اعلام کرد: همچنین در سال گذشته 45 هزار و 168 نفر در استان کردستان از آموزش‌های همگانی هلال احمر بهره‌مند شده‌اند.
محمدی، انجام یک هزار و 579 مورد خدمات فیزیوتراپی و ارتوپدی، واکسیناسیون 2 هزار و 21 نفر از حجاج استان و وصول بیش از 22 هزار نسخه در داروخانه هلال احمر استان را از دیگر اقدامات سال گذشته جمعیت هلال احمر برشمرد.
وی در پایان یادآور شد: امسال در هفته هلال احمر برگزاری همایش تجلیل از خیران و داوطلبان و نجاتگران هلال احمر، ثبت نام از اعضای داوطلب، دیدار با مسئولان استانی، برگزاری دوره‌های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی و حضور مدیران هلال احمر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه را داریم.
انتهای پیام