صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۰۲۶۸
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
ایکنا پای صحبت‌های بانوی کارآفرین؛

گروه اجتماعی ــ طاهره نظری، از جمله بانوان موفقی است که با توکل بر خدا و حمایت خانواده و با وجود مشکلات در عرصه اقتصاد گام‌های بزرگی برداشته و اراده قوی و امید به آینده روشن از ویژگی‌های برجسته این بانوی موفق اسفدنی است. او آرزو دارد بتواند روزی برای اشتغالزایی جوانان کاری انجام دهد.

کارآفرینی به فرآیند خلق ارزش جدید(مادی یا معنوی) از طری تلاش متعهدانه با در نظر گرفتن ریسک‌های ناشی از آن اطلاق می‌شود.
کارآفرین به کسی گفته می‌شود که علاوه بر برخورداری از خلاقیت بالا، دارای روحیه‌ خطرپذیری است و می‌تواند برای حل مشکلات دنیای امروز راهکارهای عملی و مبتکرانه ارائه دهد. انسان‌های کارآفرین موجب ظهور مشاغل جدید می‌شوند و می‌توانند با تشخیص زودهنگام فرصت‌های رشد، نیرو و نشاط تازه‌ای به تشکیلاتی که سال‌ها از عمرشان می‌گذرد ببخشند. 
زنان و مادران ایران همواره ثابت کردند که در کنار خانواده می‌توانند در عرصه‌های مختلف حضور فعال داشته باشند.

طاهره نظری، متولد سال ۶۳ با تحصیلات دیپلم شاغل در یکی از داروخانه‌های شبانه‌روزی قاین از جمله بانوان موفقی است که با توکل بر خدا و حمایت خانواده در عرصه اقتصاد گام‌های بزرگی برداشته و اراده قوی و امید به آینده روشن از ویژگی‌های برجسته این بانوی موفق اسفدنی است.
او گاوداری را با خرید ۵ گوساله یک ماهه آغاز کرد و پس از تحمل مشکلات و شکست‌ها هیچ وقت ناامید نشد تا اینکه پس از تحقیق و بررسی میدانی از برخی گاوداری‌های شهرستان‌ قاین و حتی استان تصمیم گرفت به خاطر علاقه وافری که به دامداری داشت و از آرامشی که از پرورش گاو و گوسفند به دست می‌آورد در این حوزه سرمایه گذاری کند.
او در حال حاضر دارای ۲۱ رأس گاو با نژاد اصل و شناسنامه‌دار است که بی‌شک می‌توان او را یکی از موفق‌ترین زنان شهرستان دانست.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: آرزو دارم روزی بتوانم یک گاوداری صنعتی بزرگ ایجاد کنم تا لبنیات شهرستان و حتی استان را تأمین کنم.
این بانوی موفق از مشکلاتش می‌گوید و ادامه می‌دهد: علاوه بر اینکه یک نفر به صورت مستقیم و یک تا دو نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کردم اما متأسفانه این موضوع برای مسئولان شهرستان اهمیتی نداشته و برای تأمین آب و برق که یکی از الزامات اولیه برای ادامه فعالیت است با مشکل جدی مواجه هستم.
نظری خاطرنشان کرد: ماهیانه برای تأمین آب مصرفی در گاوداری بالغ بر یک میلیون تومان و حدود ۵۰۰ هزار تومان نیز برای تأمین بنزین برای روشنایی و مصرف شیردوش‌های برقی هزینه می‌کنم اما با وجود اینکه فاصله گاوداری تا شبکه برق کمتر از ۲۰۰ متر است با پیگیری‌های مکرر موفق به خرید انشعاب برق نشده‌ام.
این بانوی کارآفرین بیان کرد: از طرفی اجرای شبکه اختصاصی هزینه‌های سنگینی دارد که نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی دارد و در حال حاضر برای من مقرون به صرفه نیست.
نظری ادامه داد: این گاوداری سالیانه بالغ بر ۷۰ هزار لیتر شیر و حدود چهار تن گوشت قرمز تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.
او از آرزوهایش می‌گوید و اظهار می‌کند: امیدوارم روزی بتوانم ۱۰ جوان اسفدنی را به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار کنم تا بتوانم گامی در راستای اشتغالزایی بردارم.

انتهای پیام