صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۲۵۸۳
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تعاون لرستان با بیان این‌که بالغ‌بر ۲۵۰ نفر از سیل‌زدگان این استان مشمول بیمه بیکاری شده‌اند، گفت: ‌این بیمه بیکاری شامل کسانی می‌شود که تا قبل از سیل اشتغال و لیست بیمه داشته‌اند و پس از سیل شغل خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایکنا از لرستان، علی آشتاب، مدیرکل تعاون، کا رو رفاه اجتماعی لرستان امروز، 28 اردیبهشت‌ماه در ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی لرستان، اظهار کرد: سیل خسارات بسیاری به بنگاه‌های اقتصادی استان وارد کرد و براثر صیانت وزارت تعاون از نیروی کار با حفظ معیشت کارگر موضوع بیمه بیکاری پیگیری شد.
وی افزود: با حذف تمام فرآیندهای اداری در شهرستان پل‌دختر کمتر از چند ساعت موضوع بیمه بیکاری را برقرار می‌کنیم و اکنون نیز بالغ‌بر 250 نفر از این امکان بهره‌مند هستند و هیچ محدودیتی نیز وجود ندارد.
آشتاب با بیان این‌که این بیمه بیکاری شامل کسانی می‌شود که تا قبل از سیل اشتغال و لیست بیمه داشته‌اند و پس از سیل شغل خود را از دست داده‌اند، اضافه کرد: برای کسانی‌که بیمه خویش‌فرمایی دارند نیز پیشنهادی داشته‌ایم که درصورتی‌که هیئت دولت تصویب کند آن‌ها را تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌دهیم.
وی افزود: موضوعی تحت عنوان اشتغال عمومی پیگیری شده است و اگر بحث ساخت‌وساز و لای روبی در منطقه هست از ظرفیت نیروی انسانی منطقه استفاده می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان این‌که در بحث اشتغال خانگی هم طرح‌هایی آماده و به وزارت‌خانه ارسال شده است، گفت: در راستای اشتغال روستایی هم یک‌هزار و 500 میلیارد ریال علاوه‌بر سهم ابلاغی قبلی استان مصوب شده است .

انتهای پیام