صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۳۰۰۲
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱

گروه اجتماعی ــ معاون اداری و مالی ستاد دیه کشور از محبوس بودن بیش از هشت هزار زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان خبرداد.

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، علی مهربان، معاون اداری و مالی ستاد دیه کشور، شب گذشته، ۲۹ اردیبهشت در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان بجنورد اظهار کرد: هم‌اکنون هشت هزار و 642 زندانی جرایم مالی غیرعمد در زندان‌های کشور محبوس هستند، که تلاش می‌شود امسال با کمک این ستاد و مشارکت مردم خیر این مددجویان آزاد شوند.
وی با بیان اینکه برای آزادسازی این تعداد زندانی بیش از شش هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است، گفت: سال گذشته هفت هزار و 932 زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های کشور با کمک ستاد دیه و مشارکت نیکوکاران و تخفیف شکات آزاد شدند که میزان بدهی این افراد افزون بر 15 هزار و 977 میلیارد ریال بود.
وی با اشاره به اینکه از مجموع این تعداد 260 نفر زن و مابقی مرد بودند که با کمک‌های مردمی به آغوش گرم خانواده بازگشتند، گفت: بیشترین زندانیان جرایم غیر عمد مربوط به محکومیت مالی است.
مهربان با تأکید بر لزوم کمک نیکوکاران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، عنوان کرد: ۴۸ درصد بدهی زندانیان جرایم غیرعمد سطح کشور توسط شکات بخشیده می‌شود، که کمک بسیار بزرگی برای این امر مهم است.
معاون اداری و مالی ستاد دیه کشور با بیان اینکه 300 جشن گلریزان در سراسر کشور امسال برگزار می‌شود، گفت: تنها در چهار استان درگیر با سیل و حوادث این آیین برپا نمی‌شود.
وی با تاکید بر لزوم ایجاد شغل در زندان‌های کشور، افزود: مردانی که در زندان‌ها تحمل حبس می‌کنند باید هزینه‌های خانوار خود را بپردازند و این امر نیازمند ایجاد کارگاه‌هایی در این مراکز است.
انتهای پیام