صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۳۴۷۶
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

گروه سیاست و اقتصاد ــ مدیر حوزه‌های علمیه سیستان‌وبلوچستان گفت: حمایت از تولید ملی و رونق اقتصاد امروز مصداق امر به معروف است، چراکه آثار مثبت آن به وضوح در جامعه اسلامی نمایان می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد باقری، مدیر حوزه‌های علمیه سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌‌و‌بلوچستان، گفت: چند سالی است که شعارهای سال، رنگ و بوی اقتصادی دارد که نشان‌دهنده اهمیت مسئله اقتصاد و معیشت مردم در نگاه رهبر معظم انقلاب است.
وی اظهار کرد: توسعه اقتصادی می‌تواند روند پیشرفت و توسعه کلی یک کشور را رونق داده و موجبات توسعه کشورها را در همه زمینه‌ها فراهم کند، بنابراین هر کس در هر مسئولیتی هست، باید در حد توان خود در این جهت گام بردارد.
مدیر حوزه‌های علمیه استان افزود: حمایت از تولید ملی و رونق اقتصاد امروز مصداق امر به معروف است، چراکه آثار مثبت آن به وضوح در جامعه اسلامی نمایان می‌شود؛ از سوی دیگر، هرگونه اقدام در جهت تضعیف پایه‌های اقتصادی کشور، مصداق منکر است.
وی بیان کرد: حمایت از کالای ایرانی، یعنی رونق بازار هموطنان ما، ایجاد اشتغال برای جوانان کشورمان، یعنی قطع کردن دست بیگانه از بازار ما و در حقیقت به‌ معنای گرفتن حربه دشمنان است.
باقری ادامه داد: وقتی ما کالای ایرانی را تبلیغ می‌کنیم، باید خودمان هم مشتری آن باشیم. به‌عنوان مثال، در جامعه امروز همه دستگاه‌‌ها و نهادهایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده در جامعه هستند؛ با توجه به این مسئله، برای حمایت از کالای داخلی اگر بنا بر خرید ملزومات اداری باشد، باید از کالاهای تولید داخلی استفاده شود.
وی عنوان کرد: وقتی دستگاه‌های دولتی، خصولتی و عمومی که بزرگترین کارفرما در اقتصاد هستند، به سراغ کالای غیرایرانی بروند، نباید انتظار داشت تولید ملی رونق بگیرد.
مدیر حوزه‌های علمیه استان افزود: کلاس‌های درس حوزه، دانشگاه و مدرسه و همچنین تریبون‌های نماز جمعه محل مناسبی برای بیان اهمیت حمایت از تولید ملی است؛ باید اقشار مختلف را نسبت به این موضوع آگاه کرد.
باقری اظهار کرد: تولیدکنندگان داخلی نیز باید علاوه بر افزایش کیفیت کالاها، حتی‌الامکان قیمت را کاهش دهند تا بتوانند در رقابت با کالاهای خارجی پیروز شوند، چون مردم به دنبال کالای با کیفیت و با قیمت مناسب هستند.

انتهای پیام