صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۴۳۸۸
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
حجت‌الاسلام مؤمنی:

گروه اجتماعی ــ استاد حوزه علمیه قم در مراسم احیای شب ۱۹ ماه رمضان در مسجد جمکران گفت: انسان گناهکار به خودش ظلم و ستم می‌کند و اگر به موقع توبه نکند، گرفتارتر می‌شود و ستم بیشتری در حق خود روا می‌دارد.

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌حسین مؤمنی، استاد حوزه بامداد ‌4 خرداد‌ماه در آئین احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران بیان  کرد: رمضان، ماه دعا و استغفار و طلب بخشش است. در شب‌های قدر، برای توبه به درگاه الهی دعا کنیم و بخواهیم ما را مورد بخشش قرار دهد.
وی اظهار کرد: یأس و ناامیدی از رحمت الهی، بزرگترین گناه و معصیت است؛ انسان مؤمن از بخشش و کرم و لطف خدا، ناامید نمی‌شود. بر اساس روایات، اگر خدا نخواهد دعای بنده را مستجاب کند دعا کردن را از ذهن او می‌برد. هر فردی با هر نوع فسق و فجوری، نباید از توبه غفلت کند و به بهانه نپذیرفتن توبه از سوی خدا، به مسیر اشتباه خود ادامه دهد.
این استاد حوزه افزود: خداوند و اهل بیت(ع)، فرصت توبه را برای گناهکاران فراهم می‌کنند، باید پیوندمان با خدا و اهل بیت(ع) در هر شرایطی حفظ کنیم. انسان گناهکار به خودش ظلم و ستم می‌کند و اگر به موقع توبه نکند، گرفتارتر می‌شود و ستم بیشتری در حق خود روا می‌دارد.
مؤمنی بیان کرد: انسان گناهکار، زمین خورده است، اگر قلب لرزید و امیدی به بخشایش الهی در دل شکل گرفت، خدا دست او را خواهد گرفت.
انتهای پیام