صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۴۶۱۳
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲

گروه اجتماعی- مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: در نیمه نخست ماه رمضان تعداد یک‌هزار و 824 نفر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند و یک‌هزار و 330 نفر موفق به اهدای خون شدند.

نقی تقوایی، مدیرکل انتقال خون استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد از ارسال دو هزار و 796 واحد خون و فرآورده‌های خونی به مراکز درمانی استان در نیمه نخست ماه رمضان خبر داد و اظهار کرد: در این مدت یک هزار و 824 نفر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که یک هزار و 330 نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی تصریح کرد: از این تعداد 66/5 درصد اهداکنندگان مستمر، 24/2 درصد اهداکنندگان باسابقه و 9/3 درصد برای اولین بار خون اهدا کردند و از مجموع اهداکنندگان در نیمه نخست ماه رمضان، سه درصد را بانوان و 97 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.
مدیرکل انتقال خون استان یزد همچنین از مردم خواست با مراجعه به مراکز انتقال خون، نیاز بیماران نیازمند را تامین کنند.
تقوایی گفت: با توجه به نیاز روزانه بیمارستان‌ها به خون و فرآورده‌های خون از شهروندان درخواست می‌شود با مراجعه به مراکز انتقال خون نیاز بیماران نیازمند در بیمارستان‌ها را تامین کنند.
وی با اشاره به زمان خونگیری در ماه رمضان افزود: پایگاه مرکزی یزد واقع درصفاییه میدان ابوذر، شیفت صبح از ساعت ۷:۱۵ الی ۱۳:۱۵ وشیفت عصر از ساعت ۱۷:۴۰ الی 23:10 ، مرکز ثابت خونگیری آزادشهر از ساعت ۸ صبح الی 12:30، پایگاه انتقال خون شهرستان اردکان شیفت صبح از ساعت ۷ الی ۱۳ وشیفت عصر از ساعت ۲۱ الی ۲۳ بجز ۵ شنبه‌ها و پایگاه انتقال خون شهرستان میبد از ساعت ۸ الی 12:30 مشغول به فعالیت هستند.
مدیر کل انتقال خون استان گفت: شهروندانی که برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند کارت شناسایی معتبر به همراه خود داشته باشند.
تقوایی گفت: در حال حاضر ذخایر خون و فرآورده‌های خون در وضعیت مناسب قرار دارد و تمام تلاش کارکنان این مجموعه پاسخگویی کامل به درخواست‌های مراکز درمانی است و حتی در گاهی مواقع که استان‌های همجوار که اعلام نیاز کنند، پاسخگوی آن‌ها نیز هستیم.

انتهای پیام