صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۴۸۱۲
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
در سال گذشته صورت گرفت؛

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد البرز گفت: مردم نیکوکار البرز سال گذشته دو میلیارد تومان زکات فطره و کفاره پرداخت کردند.

محمد محمدی‌فرد، مدیرکل کمیته امداد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، به زکات جمع‌آوری‌ شده فطره در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: مردم نیکوکار البرز سال گذشته دو میلیارد تومان زکات فطره پرداخت کردند.
وی با اشاره به شیوه‌های نوین پرداخت زکات و کفارات گفت: برای سهولت در پرداخت زکات فطریه و کفارات روش‌های الکترونیکی از جمله سامانه نیکوکاری (رایگان) ۰۹۶۸۸۷، کد دستوری #۰۳۵*۸۸۷۷ * و بخش نیکوکاری برنامه‌های کاربردی گوشی‌های همراه در نظر گرفته‌ شده است.
این مسئول بیان کرد: کمیته امداد البرز همه‌ساله مجموعه اقداماتی را باهدف هم‌افزایی و همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های عضو، ایجاد وحدت عمل، انسجام و یکپارچگی در جمع‌آوری و مصرف زکات فطریه در ماه مبارک رمضان در دستور کار خود قرار می‌دهد.
محمدی‌فرد ادامه داد: تمامی مراکز و مؤسسات دارای ماهیت قانونی با رعایت ضوابط ابلاغی از سوی کمیته امداد و با تشخیص هیئت صدور مجوز متشکل از استاندار، فرماندار، بخشدار، نیروی انتظامی و دبیر شورای زکات در سطح استان، شهرستان، بخش و روستا در روز عید سعید فطر مجوز فعالیت و استقرار پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه رادارند، تدبیر فوق باعث ساماندهی فرآیند جمع‌آوری زکات فطریه و جلوگیری از بهره‌برداری‌های کنترل نشده می‌شود.
وی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌ها و مؤسسات خیریه فعال در موضوع زکات فطریه با استفاده از آرم زکات (به‌عنوان نشان سراسری) مشغول فعالیت در روز عید سعید فطر می‌شوند.
انتهای پیام