صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۵۰۶۶
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول اجرایی مکتب امام زمان‌(عج) همدان بیان کرد: در یک سال اخیر در راستای هماهنگی با فعالیت‌های مکتب امام زمان(عج)، تشکل‌های قرآنی تربیت‌محور، هم‌سو با مکتب در قالب ۹ مؤسسه مردمی به این مجموعه دعوت شدند.

‌حجت‌اله کریم‌پور، مسئول اجرایی مکتب امام زمان‌(عج) همدان، با حضور در غرفه  ‌ایکنا ‌همدان در نمایشگاه کتب و ملزومات قرآنی اظهار کرد: زمان آغاز فعالیت‌های این مکتب قرآنی در سال 1343 بوده است.
وی افزود: فعالیت‌های این مکتب 53 سال گذشته درقالب جلسات 14 گانه قرآن کریم در بخش‌های مختلف همچون آموزش عمومی و تخصصی قرآن کریم، بیان احکام، سخنرانی، آموزش نماز و ... توسط مرحوم، استاد مسکین به نوجوانان و نونهالان بوده است.
مسئول اجرایی مکتب امام زمان(عج) اضافه کرد: مرحوم مسکین در پی سفر به مشهد مقدس و آشنائی با جلسات چهارده‌گانه حاج آقا عابدزاده، تشکیل چنین جلساتی در همدان را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دادند.
وی ادامه داد: استاد مسکین در بازگشت از مشهد‌الرضا در اولین مرحله نام جلسه معصومیه را به نونهالان محمدیه و جلسه اتفاقیون را به علویه تغییر و سپس جلسات دیگری با نام‌های فاطمیه، حسنیه، حسینیه، سجادیه، باقریه، جعفریه، کاظمیه، رضویه، تقویه، نقویه و عسکریه تشکیل داد و در نهایت در روز عید غدیر، نونهالان مهدیه مکتب امام زمان(عج) در منزل شهیدان حقگویان افتتاح شد.
کریم پور بیان کرد: جلسات چهارده‌گانه در آن زمان به‌طور سیار در منازل و مناطق مختلف شهر برگزار می‌شد به‌گونه‌ای که اسناد رسمی باقی‌ مانده و منتشر شده ساواک نشان می‌دهد، رژیم ستم شاهی نگران شکل‌گیری آنها بوده و حتی نام بعضی از نوجوانان ۱۲-۱۳ ساله مکتب نیز در اسناد ساواک مندرج است.
وی با بیان اینکه، مهمترین ویژگی جلسات قرآن این مکتب، تربیت‌محوری است نه قاری‌محوری ادامه داد: این مجموعه از همان ابتدا به دنبال تربیت و پرورش جوانان متدین، عالم و عامل به قرآن بوده است به گونه‌ای که در آینده هریک از پویندگان قرآن، خود مربی و استاد قرآن شوند.

150 شهید دفاع مقدس تربیت‌شده مکتب امام زمان(عج) ‌
مسئول اجرایی مکتب امام زمان(عج) بیان کرد: تعداد زیادی از همین شاگردان نیز در یاری رساندن به انقلاب اسلامی به زعامت امام خمینی(ره) در صحنه‌های مختلف حضوری شایسته داشته و پس از پیروزی انقلاب در نهاد‌های برخاسته از آن، مراکز علمی، آموزشی فرهنگی، دوایر دولتی و بازار منشأ خدمات بسیار بودند
کریم‌پور ادامه داد: فعالیت‌های قرآنی این مکتب تا پیروزی انقلاب با محوریت جلسات 14 گانه قرآنی ادامه یافت، پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از این جلسات 14 گانه خود گسترش و توسعه یافتند به گونه ای که جلسات مکتب الصادق(ع)، تبدیل به 71 جلسه قرآنی در همدان شد.
مسئول اجرایی مکتب امام زمان(عج) بیان کرد: در سال 91، با هماهنگی استاد مسکین، 14 جلسه دخترانه با نام 14 معصوم در همدان افتتاح شد تا خلأ فرهنگی و قرآنی در بخش بانوان جبران شود.
کریم‌پور با بیان اینکه در حال حاضر 140 جلسه قرآنی با نام «مکتب امام زمان(عج)» در شهر همدان در بخش آقایان و بانوان تشکیل شده است، گفت: تاکنون هزاران نفر در مکاتب قرآنی این مجموعه آموزش دیده و بسیاری از آنها به شهادت رسیده و برخی در حال حاضر در پست‌های مهم دولتی مشغول به ارائه خدمات هستند.
وی با اشاره به اینکه 150 شهید دفاع مقدس، تربیت شده مکتب امام زمان(عج) است، گفت: اولین شهدای همدان مربوط به همین جلسات مکتب هستند به‌گونه‌ای که نزدیک به 150نفر از اعضای این جلسات همچون شهیدان حسن صوفی، شهید سید رضا حسینی، حسن ترک، صادق مستقیم و ... از شهدای دفاع مقدس هستند.
کریم پور با اشاره به اینکه در حال حاضر 230 مربی در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند ابراز کرد: 3 هزار و 500 پوینده قرآنی در بخش‌های مختلف، خردسالان، کودکان و نوجوانان مشغول به آموزش قرآن در سطوح و رشته‌های مختلف هستند.

تربیت 350 حافظ 10 جزء قرآن
این  فعال قرآنی با بیان اینکه در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم، این مجموعه نیز اقدام به تربیت حفاظ کرده است، گفت: مکتب امام زمان(عج) با برگزاری دوره‌های حفظ قرآن کریم به صورت 2 بار در سال موفق به تربیت 350 حافظ 10 جزء قرآن کریم شده است.
مسئول اجرایی مکتب امام زمان(عج) ادامه داد: برنامه‌های قرآنی مکتب امام زمان(عج) در سطح حسینیه‌ها، منازل، مساجد، 2 مرکز بهزیستی و 2 ورزشگاه کارگران و استادیوم قدس برگزار می‌شود.
وی ابراز کرد: این مجموعه علاوه بر دوره‌های قرآنی، برنامه‌های فرهنگی نیز دارد که می‌توان به برگزاری اردو‌‌های زیارتی، سیاحتی در ایام مختلف سال و حضور با شکوه در راهیپمایی اربعین اشاره کرد.
کریم‌پور با بیان اینکه هدف این مجموعه تربیت دختران و پسران در تراز انقلاب اسلامی است ادامه داد: علاوه بر برنامه‌های ذکر شده، این مجموعه در راستای تشویق هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان به قرآن، از طرح تشویقی «کارت تفکر» نیز استفاده می‌کند در این طرح پویندگان در مدت زمانی مشخص بر اساس عملکرد خود موفق به دریافت کارت‌های تفکر 3 گانه، 7 گانه و 14 گانه می شوند که در نهایت می‌توانند جایزه خود را انتخاب کنند.
وی با بیان اینکه مهمترین آسیبی که در جوامع قرآنی احساس می‌شود عدم انسجام و جزیره‌ای عمل کردن است، ادامه داد: متأسفانه برنامه‌های قرآنی در سطح کشور و به تبع استان، به صورت مسنجم و هماهنگ با یکدیگر اجرا نمی شود که این خود باعث می‌شود تا با تأخیر به اهداف خود دست یابیم.
کریم پور بیان کرد: در یک سال اخیر در راستای هماهنگی با فعالیت‌های مکتب امام زمان (عج)، تشکل‌های قرآنی تربیت محور، با این تشکل‌های همسو جهت کسب تجارب و اجرای برنامه‌های مشترک و هم‌افزایی اتحادیه سازمان‌های قرآنی تربیت‌محور حبل‌المتین را تشکیل دادند.
انتهای پیام