صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۵۷۱۷
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۰

گروه اجتماعی ـ رئیس دادگستری کل استان همدان عنوان کرد: همواره دستگیری از نیازمندان جزء رویه و اصول عملی اهل بیت(ع) و به طور خاص، امام علی(ع) و امام حسن مجتبی(ع) بوده است.

به گزارش ایکنا از همدان، توکل حیدری، رئیس دادگستری کل استان همدان، چهارشنبه، 8 خرداد ماه، در مراسم جشن گلریزان ستاد دیه اظهار کرد: ماه رمضان ماه انفاق و دستگیری از نیازمندان است.

رئیس دادگستری کل استان همدان با بیان اینکه ماه رمضان ماه تولد امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام علی(ع) است افزود: همواره دستگیری از نیازمندان جزء رویه و اصول عملی این ۲ امام همام بوده است.

حیدری ادامه داد: حضرت علی(ع) مانند پدری مهربان٬ همواره از نیازمندان و بینوایان دستگیری کرده و به دنبال رفع نیاز‌های آنان بود، در این راستا همه ساله جشن گلریزان در جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و به طور خاص٬ زندانیان مباحث مالی در سطح کشور برگزار می‌شود.

رئیس دادگستری استان با اشاره به اینکه زندانیان مالی تنها به دلیل مباحث مالی گرفتار شده و از انجام هر نوع جرم و جنایت بری هستند ابراز کرد: در این راستا خیرین تمام استان‌ها در مراسمی با عنوان جشن گلریزان اقدام به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد می کنند. 

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در استان همدان نیز در این جشن مبالغ قابل توجهی جمع آوری شود ادامه داد: در حدیثی از امام موسی کاظم(ع) ذکر شده است: «‏‏از برای خدا در روی زمین بندگانی است که سعی می‌کنند در حاجات مردم، ایشانند که در روز قیامت، از هر خوف و ترسی ایمنند».

‏‏حیدری با اشاره به اینکه یوم الجزا و یوم الحسرت از نام‌های قیامت است گفت: امروز روزی است که می توان کاشت و در قیامت برداشت نمود٬ امروز روزی است که با خدمت به خلق و دستگیری از نیازمندان می‌توان توشه‌ای برای قیامت اندوخت.

انتهای پیام

‌