صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۵۷۶۰
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

گروه اجتماعی- استاندار سمنان مشارکت سیاسی را یکی از شاخصه‌های اقتدار ملت ایران دانست و گفت: یکی از جلوه‌های این مشارکت حضور مردم پای صندوق‌های رأی است.

به گزارش ایکنا از سمنان، علیرضا آشناگر،استاندار سمنان عصر روز گذشته 8 خرداد در اولین جلسه ستاد انتخابات استان سمنان مشارکت سیاسی را یکی از شاخصههای اقتدار ملت ایران دانست و گفت: یکی از جلوههای این مشارکت حضور مردم پای صندوقهای رأی است.

وی ادامه داد: مشارکت مردم در انتخابات بهترین معیار اهمیت مردم نسبت به سرنوشت خود است که در این راستا مردم استان سمنان حضور بسیار خوبی در انتخابات ادوار گذشته داشتهکه ثبت مشارکت بیش از 70 درصد گواهی بر این ادعا است.

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه مشارکت حداکثری مردم دشمنان انقلاب و نظام را مأیوس خواهد کرد یاداور شد: مشارکت مردم در انتخابات در سیاست خارجی اثرگذار است زیرا اثر وضعی مشارکت مردم در سیاست داخلی و خارجی اثری تعیینکننده است.

وی انتخابات مجلس شورای اسلامی را نوعی انتخابات محلی  دانست و گفت: باید بین ستاد انتخابات و هیئتهای نظارت وفاق، هماهنگی و همدلی برقرار باشد و فعالیت انتخاباتی کاندیداها و طرفداران آنها باید نظارت شود تا همدلی و انسجام مردم را تحت تأثیر خود قرار ندهد.

آشناگر با اشاره به اینکه نقش و وظیفه ستاد انتخابات در استان هماهنگی و پشتیبانی برای اجرای انتخابات و اجرای آن وظیفه فرمانداران است متذکر شد: تهیه امکانات فنی سختافزاری و نرمافزاری اجرای انتخابات از دیگر وظایف ستاد انتخابات استان است که با توجه به انجام بیشتر فرآیندها و اقدامات بهصورت الکترونیکی باید ضمن برطرف کردن نواقص گذشته، پوشش اینترنتی در استان برای انتخابات بهصورت صددرصدی باشد.

به گفته این مقام عالی استان مهمترین و اصلیترین وظیفه ستاد انتخابات استان سمنان اصل بیطرفی است که این مهم فرای شعار باید بهصورت عملی اجرا شود و بر این اساس تکلیف ما برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور در فضایی آرام و امن است.

انتهای پیام