صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۵۸۶۱
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵

گروه اجتماعی - مدیرکل بنیاد شهید گیلان از برگزاری مراسم استانی هجدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله احسانبخش در رشت خبر داد و گفت: ماهنامه الکترونیکی «شاهد یاران» همزمان با روز مراسم رونمایی و به صورت دیجیتال از طریق فضای مجازی در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایکنا از گیلان، عبدالله پاکاری،‌ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امرو‌ز،‌ 9 خردادماه در حاشیه دیدار‌ نماینده ولی فقیه در استان گیلان با خانواده شهید آیت‌الله حاج صادق احسانبخش،‌ نماینده فقید ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت که در آستانه هجدهمین سالگرد ارتحال ایشان انجام شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله احسانبخش، اظهار کرد: ایشان عالم و مجاهد بزرگ گیلانی است که عمر خودش را در راه خدمت به اسلام و انقلاب گذاشت و در نهایت به مقام ایثارگری و سپس شهادت نائل آمد.

وی جهاد علیه ظلم و طاغوت را منش و روش آیت‌الله احسانبخش دانست و یادآور شد:‌ خدمات آیت الله احسانبخش در عرصه‌های علمی و دینی و سیاسی و اجتماعی قبل و بعد از انقلاب بر کسی پوشیده نیست و ایشان همواره منشا اثر و خدمت برای استان و کشور بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه آیت الله احسانبخش قبل از انقلاب شکنجه زندان رژیم شاهنشاهی را تحمل کرد و بعد از انقلاب نیز مورد هجمه دشمنان قرار گرفت، خاطرنشان کرد: ایشان جزو انقلابیونی بود که از همان ابتدا تحت تاثیر اندیشه‌های والای امام خمینی(ره) قرار گرفت و نهضت اسلامی را پیش برد.

این مقام مسئول نقش آیت‌الله احسانبخش در جهت‌دهی مبارزات انقلابی مردم گیلان را مهم و اثرگذار دانست و افزود: این شهید بزرگوار شخصیتی دلسوز داشت و همواره غمخوار مردم بود و عمرش را در راه توسعه و پیشرفت استان سپری کرد.

وی آیت‌الله احسانبخش را یار وفادار امام و سرمایه ارزشمند انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: حضور آیت‌الله احسانبخش در جبهه‌‌های هشت‌سال دفاع مقدس و پشتیبانی بی‌دریغ از رزمندگان اسلام یکی از خاطرات ماندگار ایشان برای گیلانیان و ایرانیان است.

پاکاری از برگزاری مراسم استانی هجدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله احسانبخش در رشت خبر داد و عنوان کرد: با هماهنگی بیت آیت‌الله احسانبخش امسال مراسم سالگرد رحلت این فقید سعید ساعت 10 صبح روز یکشنبه، 12 خردادماه 97 با سخنرانی آیت‌الله ‌رضا رمضانی،‌ عضو مجلس خبرگان رهبری در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار می‌شود.

وی‌ انتشار نسخه الکترونیکی نشریه «شاهد یاران» یادمان آیت‌الله احسانبخش و برگزاری نمایشگاه عکس از آثار این عالم عالیقدر را از جمله ویژه‌برنامه‌های مراسم امسال دانست و متذکر شد: ماهنامه الکترونیکی «شاهد یاران» همزمان با روز مراسم رونمایی و به صورت دیجیتال از طریق فضای مجازی در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام