صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۶۴۲۲
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر ستاد اقامه نماز همدان گفت: تنوع محصولات و ارائه نمایشگاه بهتر فضای بازتری را می‌طلبد، یکی از علت‌های این مهم نبود ارتباط بین دستگاه‌های فرهنگی است که اگر به میدان آمده و کمک می‌کردند کار از نظر نیرو، محصولات ‌و مسائل پشتیبانی بهتر پیش می‌رفت.

سیدمرتضی حسنی‌حلم، مدیر ستاد اقامه نماز همدان با حضور در غرفه ایکنا در نمایشگاه کتاب و ملزومات قرآنی از همدان اظهار کرد: برای هر چیزی بهاری است و بهار هر سال، ماه مبارک رمضان است، تشکیل نمایشگاهی به عنوان قرآنی در این ماه می‌تواند در ترویج فرهنگ قرآنی بسیار مؤثر باشد.
وی با بیان اینکه باید ترویج، تدبر و عمل به قرآن کریم را در دستور کار خود قرار دهیم، افزود: یکی از فاکتورهای ترویج قرآن برپایی نمایشگاه‌هایی از این قبیل است.
حسنی‌حلم با اشاره به اینکه از نظر چینش غرفه‌ها فضا بسیار محدود است، گفت: تنوع محصولات و ارائه نمایشگاه بهتر، فضای بازتری را می‌طلبد، یکی از علت‌های این مهم، نبود دستگاه‌های مرتبط فرهنگی است که اگر به میدان آمده و کمک می‌کردند کار از نظر نیرو، محصولات ‌و مسائل پشتیبانی بهتر پیش می‌رفت.
وی در ادامه تأکید کرد: برای سال‌های آتی باید حرکتی پویاتر و بهتر برای این اتفاق داشته باشیم هرچند با تمام این محدودیت‌ها برپایی این نمایشگاه یک کار بسیار پسندیده و کمک‌کننده برای نجات از طوفان حوادث بی‌دینی است اما باید تا همین مرحله از دوستان قرآنی و نیروهای مربوطه تشکر کرد.
حسنی‌حلم گفت: زمانی که یک اتفاق بزرگ در حال وقوع است باید اطلاع‌رسانی مناسب‌تر و قوی‌تر باشد تا مردم با استقبال بهتر بهره‌برداری لازم را داشته باشند، اگر تبلیغات فرهنگی گسترده‌تری وجود داشت امروز شاهد حضور دانش‌آموزان، دانشجویان و جوانان بیشتری در این تالار بودیم.
مدیر ستاد اقامه نماز همدان با بیان اینکه برای ترویج قرآن و مفاهیم دینی به سه گام نیاز دارد، یادآور شد: گام اول تلاوت و یادگیری قرآن است که این نمایشگاه می‌تواند در این امر کمک‌کننده باشد. گام دوم تدبر در قرآن و مفاهیم آن است که باز در نمایشگاه مذکور کتبی ارائه می‌شود که می‌تواند مردم را با مفهوم آیات کتاب الله آشنا و آنها را به تدبر وا دارد و بالاخره گام سوم عمل به قرآن است.
وی با اشاره به اینکه در برخی از غرفه‌های نمایشگاه، کارهای فرهنگی بسیار خوبی انجام می‌شود که باعث ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه می‌شود، گفت: در حال حاضر برای تلاوت قرآن، کارهای بسیاری در مساجد سطح کشور انجام شده است باید این اتفاق به مدارس نیز نفوذ کند تا گام اول به خوبی حفظ شود.

دوره‌های تلاوت و تدبر ‌در مدارس و دانشگاه‌ها پررنگ‌تر شود
مدیر ستاد اقامه نماز افزود: کسانی که واقعا دلسوز قرآن هستند، باید به دنبال اتمام دوره‌های مربیگری و تدریس قرآن باشند و مردم را با شیوه‌های مختلف اعم از انیمیشن، کتاب، فیلم‌های قرآنی، رمان، فضای مجازی و... برای ترویج آن آشنا کنند و تدبر در قرآن را با ورود هنرمندان فرهیخته دینی، اساتید تفسیری، برگزاری کلاس‌های تلاوت و مفاهیم نهادینه کنیم.
وی با اشاره به اینکه کلاس‌های تلاوت و تدبر باید در مدارس و دانشگاه‌ها پررنگ‌تر شود، گفت: اگر این دو گام را در جامعه به طور مستمر و زنجیروار گسترش دهیم مردم خود به خود به سمت عمل به مفاهیم قرآنی سوق داده خواهند شد.
وی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم که مصداق سخن پیامبر در روز قیامت نباشیم که می‌فرمایند « من از این قوم شکایت دارم چراکه این قوم قرآن را مهجور کردند» گفت: باید ارتباط و انس با قرآن را نهادینه کنیم و مفاهیم را به افراد آموزش دهیم تا از قرآن دور نباشیم.
حسنی‌حلم در پایان خاطرنشان کرد: نباید به وضع موجود قانع باشیم و برگذاری اولین نمایشگاه قرآنی در این مکان را به عنوان پایه کارهای قوی‌تر برای سال‌های آتی بدانیم و از این تجربه برای تجارت بیشتر و عمیق‌تر نسبت به قرآن استفاده کنیم.
انتهای پیام