صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۶۵۲۸
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

گروه اجتماعی ــ معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: ۹۰۰ پایگاه نسبت به دریافت فطریه و کفاره مردم استان در دو روز عید فطر اقدام می‌کنند.

به گزارش ایکنا از یزد، به نقل از کمیته امداد، غلامرضا مشعل‌چی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با اشاره به رویکرد این نهاد برای بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و الکترونیکی در دریافت کمک‌های مردمی به‌صورت غیرحضوری اظهار کرد: کمیته امداد برای سهولت در پرداخت فطریه و کفاره مردم خداجوی استان یزد کد دستوری # ۰۳۵*۸۸۷۷* تلفن همراه را در نظر گرفته است.
وی ادامه داد: شهروندان نیکوکار می‌توانند پس از واردکردن کد دستوری و انتخاب شماره ۵ با عنوان طرح‌های ویژه به صفحه بعد هدایت‌ شده و مجدداً با انتخاب عدد ۵ که مربوط به زکات است، گزینه مورد نظر خود را از میان زکات فطریه عام، زکات فطریه سادات، کفاره عمد و کفاره غیر عمد انتخاب و مبلغ موردنظر را وارد و نسبت به پرداخت اقدام کنند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد یادآور شد: تمامی کمک‌های حاصل از زکات فطریه و کفاره طبق نیت نیکوکاران برای فقرا و مساکین همان منطقه هزینه می‌شود.
وی با اشاره به روش‌های پرداخت فطریه و کفاره گفت: علاوه بر پرداخت فطریه و کفاره از طریق کد دستوری # ۰۳۵*۸۸۷۷* تلفن همراه روش‌های دیگری از جمله مراجعه حضوری به دفاتر و پایگاه‌های کمیته امداد در سطح شهر، پایگاه اینترنتی emdad.ir، سامانه نیکوکاری (رایگان)۰۹۶۸۸۷ و بخش نیکوکاری برنامه‌های کاربردی گوشی‌های همراه نیز در نظر گرفته‌ شده است.
وی با بیان اینکه مردم خیر و نیکوکار استان یزد سال گذشته ۹۹۷ میلیون تومان فطریه و کفاره پرداخت کردند، افزود: ۴۸۲ میلیون تومان از کمک‌های اهدایی در قالب زکات فطریه عام و سادات، ۵۱۵ میلیون تومان کفاره عمد و غیر عمد بود.
مشعل‌چی گفت: فطریه جمع‌آوری‌شده برای کمک‌ هزینه معیشت، رفع سوء تغذیه کودکان، کمک‌ هزینه تحصیلی، درمان، جهیزیه، مسکن فقرا و مساکین هزینه می‌شود.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد بیان کرد: ۹۰۰ پایگاه در سطح شهر، مساجد، پایگاه‌های بسیج، مراکز نیکوکاری، شورای زکات روستاها و مجتمع‌های مسکونی و تجاری نسبت به دریافت فطریه و کفاره مردم استان در دو روز عید فطر اقدام می‌کنند.
وی افزود: میزان زکات فطریه در شهر یزد برای هر نفر ۹ هزار تومان، کفاره غیر عمد برای هر روز سه هزار تومان و کفاره عمد برای هر روز ۱۸۰ هزار تومان در نظر گرفته‌ شده است.
یادآور می‌شود، تمامی دستگاه‌ها و مؤسسات خیریه فعال در موضوع زکات فطریه با استفاده از آرم زکات (به‌عنوان نشان سراسری) مشغول فعالیت در روز عید سعید فطر می‌شوند.

انتهای پیام