صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۶۹۴۸
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدرس دانشگاه در کردستان، گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن بر‌ای افرادی که کمتر با قرآن، نماز و مسجد در ارتباط هستند بسیار مؤثر‌تر است.

ماموستا نریمان احمدی، مدرس دانشگاه در کردستان در حاشیه نمایشگاه قرآن در غرفه ایکنای کردستان، با اشاره به اینکه نمایشگاه علوم قرآن می‌توانست در مکانی بزرگ‌تر و با حضور پرشور مردم برگزار شود، اظهار کرد: با توجه به امکانات و محدودیت‌های سطح شهر سنندج نمایشگاه علوم قرآن خوب به نظر می‌رسد اما می‌توانست بهتر نیز برگزار شود.
وی تصریح کرد: بسیاری از بازدیدکنندگان نمایشگاه از طریق موسسات قرآنی بودند که با قرآن آشنایی کامل را داشتند؛ لذا اگر افرادی که کمتر با قرآن، نماز و مسجد در ارتباط هستند در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کردند بسیار موثر‌تر بود.
این مدرس دانشگاه در کردستان، بیان کرد: موسسات و دستگاه‌های دولتی که برای برگزاری این نمایشگاه قدم برداشتند با توجه به ظرفیت‌های که دارند بایستی بیشتر عموم مردم، جوانان و نوجوان را به نمایشگاه قرآن دعوت می‌کردند.
احمدی با اشاره به کاستی‌های نمایشگاه، افزود: در این نمایشگاه متأسفانه نرم‌افزارها و کتاب‌های دینی در غرفه‌ها و مشارکت نهاد‌های دینی کمتر دیده می‌شد.
وی گفت: اداره اوقاف با توجه به ظرفیت‌‌ها و امکاناتی که دارد می‌توانست در این نمایشگاه چندین غرفه داشته باشد که این گونه نبود.
این مدرس دانشگاه در کردستان، عنوان کرد: تبلیغات در صدا و سیما و رسانه‌ها می‌تواند در ورود و انگیزه جوانان به نمایشگاه مؤثر باشد؛ چرا که امروز عصر تبلیغات در فضای مجازی است و باید در این راستا از تبلیغات استفاده کرد.
احمدی ذکر کرد: متاسفانه امروزه به قرآن ظلم بزرگی شده، بسیاری از خانواده‌ها به کتاب قرآن پشت کرده‌اند و فقط به‌عنوان یک تبرک در تزئینات مجالس و یا در سر مزارها دیده و خوانده می‌شود.
وی افزود: فلسفه نهادین قرآن برای تنذیر، انذار، تبشیر، بشارت و راهنمایی بشر است در واقع باید به‌عنوان کتابی برای یادگیری خوانده شود.
این مدرس دانشگاه در کردستان‌ عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان همه مساجد سطح شهر هر روز بعد از نماز عصر جزء‌خوانی قرآن را برگزار می‌کنند اما متأسفانه هیچ کدام به تفسیر و معنی قرآن نمی‌پردازند.
وی یادآور شد: این افراد هر سال با خواندن روخوانی، قرآن را ختم می‌کنند در حالی که با وجود این شرایط که زبان عربی را نمی‌دانند متأسفانه معنی و محتوایی قرآن را متوجه نمی‌شوند؛ لذا در این راستا برای فهم و درک قرآن لازم است بسیاری از مساجد به تفسیر و معنای قرآن در ماه رمضان بپردازند که چه بسا این روش جوابگو در زندگی افراد خواهد شد.
انتهای پیام