صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۷۲۰۳
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه زکات فطره باید قبل از اقامه نماز عید فطر پرداخت شود، خاطرنشان کرد: زکات فطره را لازم است به دست نیازمند برسانند.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 14 خردادماه در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک پیشاپیش فرارسیدن عید سعید فطر، با اشاره به کیفیت پرداخت زکات فطره، اظهار کرد: امسال زکات فطره گندم برای هر نفر 9 هزار تومان است.

وی با اشاره به نرخ هر کیلوگرم گندم که معادل سه هزار تومان محاسبه می‌شود، تصریح کرد: به ازای هر نفر سه کیلوگرم گندم در نظر گرفته می‌شود، اما بعضی از مراجع تقلید قم به ویژه دفتر مقام معظم رهبری اعلام کردند اگر برای هر نفر هشت هزار تومان بپردازند، کفایت می‌کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه پرداخت زکات فطره براساس برنج متفاوت است، یادآور شد: اگر برنج مصرفی ایرانی باشد باید برای هر کیلوگرم مبلغ 20 هزار تومان محاسبه شود.

آیت‌الله فلاحتی مبلغ سه کیلوگرم برنج ایرانی را معادل 60 هزار تومان اعلام کرد و گفت: اگر مردم می‌خواهند برنج مصرفی را خارجی محاسبه کنند، کیلویی هشت هزار تومان است که زکات آن 24 هزار تومان محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم باید قوت غالب را محاسبه کنند، متذکر شد: اگر زکات فطره را 9 هزار تومان مبلغ گندم بپردازند، قبول است.

نماینده ولی فقیه در گیلان اضافه کرد: ممکن است مردم در افطار بیشتر نان مصرف کرده و در سحر برنج مصرف کنند و اگر این طور باشد خانواده‌ها زکات فطره یک نفر را گندم و زکات نفر دیگر را برنج محاسبه کنند؛ ضمن اینکه اگر همه آنها را عمل کنند مورد قبول است.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه زکات فطره باید قبل از اقامه نماز عید فطر پرداخت شود، خاطرنشان کرد: زکات فطره را لازم است به دست نیازمند برسانند و اگر شرایط فراهم نشد تا ظهر و بعد از ظهر تلاش کنند تا به دست نیازمند برسد.

انتهای پیام