صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۷۲۶۱
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۶

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ در آخرین روز از جشنواره فرهنگی- قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان با عنوان «بهار در بهار» مسابقه حفظ قرآن بانوان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از فارس، مسابقه حفظ قرآن ویژه بانوان شیرازی در آخرین روز از جشنواره فرهنگی ـ هنری ویژه ماه مبارک رمضان با عنوان «بهار در بهار» عصر سه‌شنبه، 14 خردادماه در شیراز برگزار شد.
حسن دهقان، سرپرست اداره فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز در حاشیه برگزاری این مسابقات گفت: امسال در ماه مبارک رمضان چندین برنامه به اجرا در آمد که در واپسین روز از این برنامه‌ها که در قالب جشنواره «بهار در بهار» برگزار شد، مسابقه «بانوان قرآنی» در دارالقرآن حرم مطهر حضرت علی ابن حمزه(ع) اجرا شد.
وی با اشاره به جزئیات برگزاری این مسابقات افزود: این مسابقات با حضور حدود ۶۰ بانوی حافظ قرآن در ۴ بخش حفظ ۵،۱۰،۲۰ و کل قرآن کریم برگزار شد.
دهقان در ادامه به معرفی نفرات برتر این مسابقات پرداخت و گفت: در بخش ۵ جزء زیبا فیروزی، سمیرا پناه پوری و سولماز فرشید پور برگزیده شدند. همچنین فاطمه وطن‌خواه، نرگس بهمنی و آسیه تژده برگزیدگان بخش ۲۰ جزء هستند.
سرپرست اداره فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز در ادامه فاطمه محمدی، مهری زارعی پور و معصومه احمدی را نفرات برتر بخش ۲۰ جزء اعلام کرد و گفت: در حفظ کل قرآن کریم هم رؤیا دادپور، فاطمه ابراهیمی و زیبا زارع مؤیدی به عناوین برگزیده دست یافتند.
دهقان، «مناره‌های مهر» را از دیگر برنامه‌های آخرین روزهای ماه مبارک رمضان توسط شهرداری شیراز دانست و گفت: در این برنامه حدود ۴۰ مؤذن مساجد شیراز در مسجد تاریخی نصیرالملک در ۲ رده سنی زیر ۱۶ سال و بزرگسال پرداختند.
وی با یادآوری محافل انس با قرآن با عنوان «چارده روایت» تأکید کرد: این محافل قرآنی در ۴ مسجد تاریخی سیاوشان، مشیرالملک، وکیل و نصیرالملک برگزار شد و تجربه‌ای کم نظیر در ایجاد فضای معنوی در این میراث فرهنگی بود.
سرپرست اداره فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز همچنین گفت: جشن باشکوه عید سعید فطر نیز در شهرک رکن آباد برگزار خواهد شد.
انتهای پیام