صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۷۳۸۶
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

گروه معارف- مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه یزد گفت: امید، پیش زمینه شادکامی و پیش شرط آمادگی انجام تکالیف است.

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی حرزاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد 15 خردادماه در خطبه نماز عید سعید فطر و در جمع دانشجویان دانشگاه یزد اظهار کرد: امید، پیش زمینه شادکامی و پیش شرط آمادگی انجام تکالیف است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد افزود: مومنینی که معتقد بر آفرینش جهان هستند، دنیا را تحت اراده و اداره خدا می‌بینند و چون به رافت خدا بر انسان اطمینان دارند، امید خودشان را ازدست نمی‌دهند.
حجت‌الاسلام حر زاده تصریح کرد: خداوند بر خود واجب می‌داند تا انسان‌ها را به هدف متعالی برساند و هدف آفرینش سرور است .
وی با انتقاد از رواج نا امیدی در جامعه گفت: برخی از جوانان و دانشجویان برای آینده شغلی و تشکیل خانواده نگران هستند در حالیکه خداوند در قرآن به صراحت اعلام کرده است که بندگان را از روزی بی نیاز خواهد کرد.
حرزاده دانشگاهیان را به تقویت ایمان و نگه داشتن حدود الهی توصیه کرد و اظهار امیدواری کرد: آثار ماه مبارک رمضان و برکات این ماه در آن‌ها باقی بماند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با زنده نگه داشتن یاد شهدای قیام خونین15 خرداد عنوان کرد: در این قیام یک عده از انسان‌های بیدار برای زنده نگه داشتن دین قیام کردند به همین دلیل رهبر کبیرانقلاب، به خاک و خون کشیده شدن آن‌ها را تا همیشه عزای عمومی اعلام کرد.
حجت‌الاسلام حرزاده شخصیت امام خمینی (ره) را شخصیتی دانست که به خدا، هدف و مردم خود ایمان داشت و توانست روحیه مقاومت در مقابل ظلم و ظالم را به جامعه نیز تزریق نماید.
وی اظهار کرد: همانطور که در هشت سال دفاع مقدس و سختی‌های پیش از انقلاب، مردم کنار نکشیده و به دین خود وفادار ماندند، در حال حاضر هم نباید در جنگ اقتصادی نا امید و تسلیم شوند.
یادآور می‌شود نماز عید سعید فطر در دانشگاه یزد و به همت کانون‌های بسیج و قرآن وعترت این دانشگاه برگزار شد و اجرای گروه تواشیح یکی از برنامه‌های جانبی این مراسم بود.

انتهای پیام