صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۷۷۱۶
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲

گروه اجتماعی ــ طی مراسمی صبح امروز و با حضور مسئولان استانی، پس از هشت ماه بلاتکلیفی شهر جهانی یزد، جمال‌الدین عزیزی‌بندرآبادی به عنوان شهردار جدید یزد معرفی شد.

به گزارش ایکنا از یزد، طی مراسمی صبح امروز، 18 خرداد و با حضور جمالی‌نژاد، معاون عمرانی وزیر کشور، محمدعلی طالبی، استاندار یزد و جمعی دیگر از مسئولان استان، پس از هشت ماه بلاتکلیفی شهر جهانی یزد، جمال‌الدین عزیزی بندرآبادی به عنوان شهردار جدید یزد معرفی شد.

بحران جامعه امروزی
مهدی جمالی‌نژاد، معاون امور عمرانی وزیر کشور در این مراسم که در سالن شهید عباسپور یزد برگزار شد با اشاره به اینکه برای اولین بار بود که ۲۵ استان کشور به طور همزمان یک بحران را تجربه می‌کردند اظهار کرد: احیای شهرهای سیل‌زده کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است، علاوه بر این بسیاری از اعتبارات باید به سمت بازسازی و نوسازی این شهرها گسیل شود.
وی ادامه داد: مهمترین بحرانی که امروز کشور با آن مواجه است و بسیار نگران آن هستیم و بسیاری از جریان‌های سیاسی کشور به آن توجهی ندارند بحران کم اعتمادی مردم به مسئولان است که معتقدیم این بحران از تحریم‌ها، سیلاب‌ها و آتش سوزی‌ها به مراتب بدتر است.
جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه افرادی در حال ایجاد گسلی بین مردم و مسئولان هستند بیان کرد: شوراهای اسلامی شهر به عنوان اولین خاکریز مطالبات مردم و شهرداران به عنوان مدیران محلی در شهرها و دهیاران به عنوان کسانی که در روستاها می‌توانند اعتماد لازم را به وجود آورند وظیفه بسیار مهمی بر دوش دارند.

لزوم توجه به ظرفیت‌های فرهنگی در یزد
محمدعلی طالبی، استاندار یزد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه یزد در زمینه مبلمان شهری دارای ضعف‌های جدی و اساسی است گفت: مجموعه شهرداری باید علاوه بر اینکه نگاه بلند مدتی به مسائل شهر داشته باشد، این مقوله نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه مبلمان شهری یزد در شان این شهر تاریخی و جهانی باشد تاکید کرد: در بحث مبلمان شهری نیازمند عزم جدی در استان هستیم و انتظار می‌رود شهردار جدید نیز این موضوع را در اولویت قرار دهد.
استاندار یزد خواستار توجه جدی‌تر شهرداری یزد به ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی شد و بیان کرد: انتظار داریم شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی، فرهنگی و عمرانی این ظرفیت‌ها را تقویت کند چرا که تقویت ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی نقش مهمی در توسعه و پویایی بیش از پیش مدیریت شهری ایفا می‌کند.
یادآور می‌شود در پایان این مراسم از تلاش‌های مهدی جمالی نژاد تقدیر و جمال الدین عزیزی بندرآبادی به عنوان شهردار یزد معرفی شد.

انتهای پیام