صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۹۰۸۱
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل آموزش و پرورش البرز از شرکت 64 هزار دانش‌آموز البرزی در طرح ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن‌کریم خبرداد.

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در گفت ‌و‌گو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: توجه به شیوه تعلیم در منویات مقام معظم رهبری نسبت به اهمیت حفظ قرآن و تصریح ایشان بر ضرورت وجود حداقل ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن در کشور می‌تواند ضرورت توجه به این راهبرد را گوشزد کند.
وی دستیابی به این هدف را نیازمند همت و اراده ملی و ایجاد نهضت ملی دانست و افزود: نهضت ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن، اصول، رویکردها و اقدامات اجرایی لازم برای تحقق مطالبه رهبر انقلاب در دستگاه تعلیم و تربیت کشور را تبیین کرده است تا این نهضت ملی با نگاه سلسله مراتبی، ذیل سند تحول بنیادین و سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن تعریف شود.
این مسئول با بیان اینکه حفظ قرآن، راهی برای قرائت مستمر و عمل به آیات قرآن است و ضرورت دارد در برنامه‌های تربیت حافظ به فهم قرآن توجه ویژه شود، گفت: تمام ظرفیت‌های آموزش و پرورش باید برای ترویج و فرهنگ‌سازی حفظ قرآن به کار گرفته شود و با توجه به اینکه حافظان قرآن به اخلاق قرآنی آراسته می‌شوند، برنامه‌ریزی شود حفظ قرآن به عنوان بهترین فعالیت برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی در برنامه‌ها مدنظر باشد.
قاسمی، ایجاد انگیزه و رغبت برای حفظ سوره‌های جزء ۳۰ قرآن توسط دانش‌آموزان را یکی از اهداف این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: 64 هزار نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر دوره‌های مختلف در طرح ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم شرکت کردند.
وی یادآور شد: در برنامه‌ریزی و فضاسازی برای رواج حفظ قرآن علاوه بر پرهیز از اجبار و اکراه باید به گونه‌ای عمل کرد که دانش‌آموزان و فرهنگیان به صورت داوطلبانه و اختیاری نسبت به حفظ قرآن انگیزه پیدا کنند.
انتهای پیام