صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۹۸۶۸
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم مازندران در هفته اول تیرماه به میزبانی شهرستان آمل خبر داد.

به گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز 26 خردادماه در جلسه ستاد استانی چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم، گفت: چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم مازندران از دوم تیرماه در دو بخش آقایان و بانوان در شهرستان آمل برگزار می‌شود.
وی مسابقات قرآنی را فرصت مغتنمی برای شناسایی استعدادهای قرآنی دانست و افزود: در شرایطی که دشمن همه توان خود را در جهت دین‌زدایی و از بین بردن ارزش‌های معنوی در جامعه به کار گرفته، تقویت این چنین برنامه‌هایی در جامعه امری ضروری است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه در جامعه اسلامی مفاهیم قرآنی باید همواره پررنگ و مورد توجه همه بخش‌های جامعه قرار گیرد، تصریح کرد: متأسفانه علیرغم شعارهایی که داده می‌شود عمل به مفاهیم قرآنی در جامعه اسلامی کمرنگ شده است.
وی افزود: بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی که امروز در جامعه می‌بینیم محصول بی توجهی به مفاهیم انسان‌ساز و تعالی بخش قرآنی است.

حیدری با بیان اینکه قرآن راه سعادت و رستگاری انسان را به خوبی مشخص کرده است، افزود: انسان اگر می‌خواهد در زندگی سعادتمندانه زندگی کند و دچار انحراف و کج روی نشود باید مفاهیم ناب قرآنی را در تمام سطوح زندگی خود نهادینه کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر اینکه راه سعادت و رستگاری عمل به مفاهیم قرآنی است، اظهار کرد: باید از نگاه سطحی به کلام الهی در جامعه اسلامی به شدت پرهیز شود و آیات الهی باید در متن زندگی ما وارد شود.

وی با بیان اینکه امروز جامعه ما از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری رنج می‌برد، افزود: راه علاج این مشکلات توسل به مفاهیم قرآنی و عمل به آن در زندگی است.
انتهای پیام