صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۰۶۲۶
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

گروه شهرستان‌ها ــ دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفت: برای رسیدن به تکامل در قانون اساسی نیازمند حفظ دیدگاه قرآنی و بهره‌گیری از دستورات عالی قرآن در این مسیر هستیم.

محمود صادقی، دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: برای تکامل قانون اساسی کشورمان نیازمند حفظ دیدگاه قرآنی و بهره‌گیری از دستورات عالی قرآن در این مسیر هستیم. قانون اساسی که در ابتدای انقلاب نوشته شده، نسبتاً کامل بوده و مشکل ما در کشور اجرای قانون اساسی است.
وی با بیان اینکه برخی افراد از قانون اساسی برداشت‌های متفاوتی دارند، افزود: در جامعه امروزی نیازمند عدالت اجتماعی هستیم و نقش دکتر علی شریعتی در حرکت به سمت این عدالت اجتماعی و تفسیر او از آیات قرآن بی‌بدیل است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو وجه از زندگی دکتر شریعتی که الهام‌بخش جامعه امروزی ماست، بیان کرد: نگاه شریعتی با استفاده از آیات قرآن نگاه نسبتاً جدیدی به انسان‌شناسی است و او با مراجعه به متون دینی ما انسان را از منظر مکتب اسلامی معرفی کرد.
صادقی تصریح کرد: مرحوم شریعتی فرصت نکرده تا به مبانی فلسفی و اجتماعی از نگاه حقوقی بپردازد. اگر از منظر حقوقی چالش‌هایی بکنیم، به نظر من در قانون اساسی کشورمان همین نگاه قرآنی شریعتی به انسان وجود دارد و کرامت انسان‌ها لحاظ شده است.
دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با اشاره به اجرایی نشدن برخی از قوانین نوشته شده در کشور اضافه کرد: طرحی آماده کرده‌ام تا مطابق اصل 114 قانون اساسی برخی از قوانین را در قانون عادی کشور ذکر کنیم و اجرایی شود.
وی با  اشاره به حقوق اقلیت‌های مذهبی و برادران اهل سنت در کشور اظهار کرد: آن‌ها نیز همانند دیگر هموطنان کشورمان مطابق قانون اساسی از حق تحصیل، اصل برائت و حق تأمین اجتماعی برخوردار هستند.
صادقی اضافه کرد: در کشور پیشرفت‌های خیلی خوبی داشتیم. در کنار این پیشرفت‌ها کاستی‌ها و کمبودهایی نیز وجود داشته است که در مسیر تکامل و رشد این مشکلات حل خواهد شد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بر الگو گرفتن از شهید مرتضی مطهری و تقدیر از او برای ایستادگی و مقاومتش، تأکید و خاطرنشان کرد: ما نیز باید در مسیر رسیدن به این تکامل خون دل بخوریم.
انتهای پیام