صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۰۸۰۰
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷

گروه اجتماعی ــ معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان گفت: اگر دانشگاه فرهنگیان با تمام ظرفیت فعالیت نکند و فشار و سختی‌‌ها را تحمل نکند، افراد غیرحرفه‌ای معلم خواهند شد ما هرگز این را نمی‌خواهیم.

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، طاهر روشن‌دل، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان کشور، امروز، چهارشنبه، 29 خرداد، در نشست صمیمانه با روسای پردیس‌ها و مراکز، معاونان آموزشی، مدیران گروه‌های آموزشی و کارشناسان آموزش در دانشگاه فرهنگیان اصفهان اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریت‌گرا و نوپا است و به جهت عدم استقلال لازم دارای مشکلاتی است و تنگناهای بودجه‌ای و مالی نیز به واسطه وضعیت اقتصادی کشور و جنگ اقتصادی به مشکلات دانشگاه اضافه شده است.
وی افزود: کشور ما قبلاً هم در دشواری بوده و چنین شرایطی داشته است و با تلاش بیشتر و مدیریت جهادی می‌توانیم از مشکلات گذر کنیم؛ یک بخش مشکلات دانشگاه باید توسط ما در ستاد با سیاست گذاری صحیح حل و فصل شود و برخی دیگر نیز با دوراندیشی و برنامه‌ریزی مناسب در استان باید کنترل شود.
وی بیان کرد: فرایند جذب هئیت علمی زمان براست و نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه فرهنگیان نامطلوب است و با نسبت عنوان شده در برنامه ششم توسعه فاصله زیادی داریم. در میان مدت لازم است بخشی از نیاز هئیت علمی را با استفاده از نیروهای کیفی آموزش و پرورش تأمین کنیم.
روشن‌دل با اشاره به اهمیت اساتید دانشگاه فرهنگیان که باید مجرب و متعهد باشند، گفت: در حال برنامه ریزی هستیم تا اساتید حق تدریس با فرآیند مطلوب و پایش مناسب وارد دانشگاه شوند و با توجه به حساسیت و اهمیت دانشگاه باید افراد واجد شرایط و شایسته تربیت معلم برای تدریس در دانشگاه حاضر شود.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان در ادامه این نشست عنوان کرد: معلمی ذوق و هنر است و هر فرد غیر حرفه‌ای نباید معلم باشد، در تمام دوره‌ها نگاه حاکم بر آموزش و پررش غلط بوده است و این نگاه نسبت به تربیت معلم هم وجود داشته و ریشه بسیاری از مشکلات همین عدم اهمیت به تربیت معلم بوده است. این نکته را باید در نظر بگیرم که اگر دانشگاه فرهنگیان با تمام ظرفیت فعالیت نکند و فشار و سختی‌‌ها را تحمل نکند، افراد غیر حرفه‌ای معلم خواهند شد ما هرگز این را نمی‌خواهیم.
وی اظهار کرد: با توجه به شرایط موجب و تأکید ریاست دانشگاه به تربیت معلم قیمتی و با ارزش، باید جهادی کار و تلاش کنیم که بحمدالله در دوسال اخیر دانشگاه خوب مطرح شده است. توجه رهبر معظم انقلاب به دانشگاه فرهنگیان و تأکید ایشان برای ارتقاء دانشگاه، نقطه عطف و راهگشا است.
انتهای پیام