صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۱۲۸۶
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

گروه اجتماعی ــ معاون استاندار گیلان از برگزاری یادواره شهیدان انصاری و نورانی، اولین استاندار شهید کشور و معاون عمرانی ایشان و یادواره ۲۵۷ شهدای کارمند استان خبر داد و گفت: این یادواره ۱۳ تیرماه در گلزار شهدای رشت برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، ارسلان زارع، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان امروز، اول تیرماه در جمع خبرنگاران، از برگزاری یادواره شهیدان انصاری و نورانی، اولین استاندار شهید کشور و معاون عمرانی ایشان و یادواره 257 شهدای کارمند استان خبر داد و اظهار کرد: شهدا بهترین الگو برای نسل امروز و فردای کشور ما هستند.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری باشکوه یادواره شهیدان «علی انصاری» و «علیرضا نورانی»، افزود: ما باید برای زنده نگه داشتن آرمان‌های این دو شهید پیرو راهشان باشیم و شناساندن سیره آنان را برای جامعه در دستور کار قرار دهیم.

این مقام مسئول شهید انصاری را اولین استاندار شهید کشور دانست که برای حفظ ارزش‌های نظام و دفاع از آرمان‌های انقلاب به همراه معاون خود به شهادت رسید و گفت: مراسم بزرگداشت یاد و خاطره این شهیدان والامقام روز پنجشنبه، 13 تیرماه در گلزار شهدا رشت برگزار می‌شود.

معاون استاندار گیلان از گلباران مکان شهادت استاندار اسبق گیلان و معاونش خبر داد و خاطرنشان کرد: مراسم مذکور ساعت 8 صبح روز شنبه، 15 تیرماه همزمان با ساعت شهادت ایشان در خیابان لاکانی رشت برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: مراسم یادواره شهیدان انصاری و نورانی علاوه بر شهر رشت 15 تیرماه در رودسر و لنگرود به عنوان زادگاه این شهیدان با حضور مردم و مسئولان استانی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا، شهید علی انصاری، استاندار اسبق گیلان و شهید علیرضا نورانی، معاون عمرانی وی سحرگاه پانزدهم تیرماه سال 1360 همزمان با چهارمین روز از ماه مبارک رمضان و یک هفته پس از انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر، در مسیر عزیمت به استانداری به دست منافقان کوردل در خیابان لاکانی رشت به شهادت رسیدند.

انتهای پیام