صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۲۰۴۰
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳

گروه فرهنگی ــ مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با بیان این‌که بانوان به‌عنوان نیمی از جمعیت، در رونق تولید نقش مؤثری دارند، گفت: نقش‌آفرینی زنان را می‌توان از زوایای مختلفی مانند آموزش و فرهنگ‌سازی مورد توجه قرار داد.

به گزارش ایکنا از لرستان، ناهید پرویزپور، مدیرکل بانوان و خانواده استانداری لرستان امروز، سوم تیر در جلسه ساماندهی و بهبود شرایط اشتغال و کارآفرینی زنان لرستان با اشاره به نام‌گذاری شعار سال «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری، اظهارکرد: رونق تولید میسر نمی‌شود مگر این‌که ظرفیت همه نیروهای انسانی مولد در عرصه تولید و حمایت از آن به‌کار گرفته شود.

وی افزود: جامعه‌ای می‌تواند در مسیر توسعه اقتصادی موفق عمل کند که وابستگی‌هایش به کشورهای دیگر کاهش یافته و از تمام فرصت‌ها و نیروی کار به‌خوبی به‌کار گرفته شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان عنوان کرد: از آن‌جا که بانوان به‌عنوان نیمی از جمعیت، در رونق تولید نقش مؤثری دارند، نقش‌آفرینی زنان را می‌توان از زوایای مختلفی مانند آموزش و فرهنگ‌سازی مورد توجه قرار داد.

وی بیان کرد: در زمینه فرهنگ استفاده از محصولات داخل نیز باید گفت زنان به‌عنوان مدیر منزل در خرید تولیدات ملی و تربیت فرزندان نیز می‌توانند در این عرصه موفق عمل کنند.

پرویزپور به لزوم ارتقای توانایی‌های فنی و مهارت‌افزایی بانوان جامعه از مصرف‌گرا به مولد و تولیدمحور اشاره کرد و گفت: متاسفانه در کشور ما مشارکت بانوان در فعالیت‌های اقتصادی پایین است و بیشتر بانوان شاغل در حوزه خدمات و کارهای اداری فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در کشور ما نرخ مشارکت اقتصادی زنان بالای 15 سال 16.3 درصد و در سطح جهانی 47.6 درصد است و این در حالی‌است که در لرستان این رقم 12.1 درصد اعلام شده که نسبت به میانگین کشوری پایین است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان خاطرنشان کرد: مشاغل خانگی ظرفیت و فرصتی ویژه برای توسعه فرصت‌های شغلی و کاهش ضریب بیکاری است.

وی اظهارکرد: در صورت آموزش صحیح و اصولی بسیاری از بانوان جامعه به موازات ایفای نقش در منزل به‌عنوان زن خانه‌دار، قادر به نقش‌آفرینی در حوزه تولیدی نیز هستند و نظام تولید کشور در سایه چنین فعالیت‌هایی از رشد و دوام بیشتری برخوردار می‌شود.

پرویزپور با بیان این‌که فراهم کردن بستر فعالیت برای عرصه تولیدات خانگی در جهت تقویت و توسعه مشاغل خانگی مهم است، افزود: امروزه استفاده از شبکه‌های مجازی و اینترنت می‌تواند بهترین ابزار فعالیت‌های اقتصادی باشد از این‌رو متولیان امر می‌توانند آموزش‌های لازم را برای آشنایی کارآفرینان با فواید تجارت اینترنتی نشان دهند.

انتهای پیام