صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۲۰۴۳
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹

گروه فرهنگی ــ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه در آثار فرهنگی به جا مانده از شهدا و وصیت‌نامه‌های آنان بر پیروی از مکتب اهل بیت(ع) تأکید شده است، افزود: برگزاری جشنواره‌هایی چون کتابخوانی رضوی گامی در راستای عمل به وصیت شهدا مبنی بر پیروی از سیره اهل بیت و آشنایی با فرهنگ دینی است.

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های استان همدان، ناصر عارف، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان، با بیان اینکه هویت ما ایرانی‌ها برگرفته از فرهنگ دینی و ملی است، اظهار کرد: این دو فرهنگ غنی باعث شده است که تعاملات داخلی وخارجی ما نیز بر اساس این ارزش‌ها شکل بگیرد.

وی افزود: آثار این دو هویت را در رفتار ما ایرانی‌ها می‌بینیم به طوری که در برابر ظلم و جور سر فرود نمی‌آوریم و در طول تاریخ نیز در مقابل هجوم قوم‌های خارجی تسلیم نشدیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان تصریح کرد: از آنجا که اهل بیت منبعی غنی و مکتب اسلام راهی روشن و نورانی است، آثار و سیره اهل بیت می‌تواند برای زندگی ما انسان‌ها آموزنده باشد.

عارف با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی در غنابخشی فرهنگ استان بسیار مؤثر است، ادامه داد: جوانان ما در جبهه‌های حق علیه باطل و سایر آوردگاه‌های داخلی و خارجی با الگو قرار دادن ائمه اطهار موفق شدند.

وی خاطرنشان کرد: هرگاه ما آثار فرهنگی و یا وصیت‌نامه‌های شهیدان را مطالعه می‌کنیم همواره تأکید بر پیروی از اهل بیت و ولایت فقیه را شاهد هستیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: بنابراین از همه جوانان به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران درخواست داریم که در این جشنواره که به نام ثامن الحجج(ع) متبرک است، شرکت کنند.

عارف تأکید کرد: مطالعه سیره اهل بیت باعث شناخت رفتار و کردار ائمه معصومین می‌شود که شهدا همواره بر آن تأکید داشتند و به همین دلیل امید است همه اقشار جامعه به ویژه جوانان اهتمام ویژه‌ای برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی داشته باشند.
انتهای پیام