صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۳۲۳۹
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
همزمان با دهه کرامت؛

گروه اجتماعی ــ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: از ۱۹ تیرماه برنامه‌های فرهنگی ‌به‌مناسبت دهه کرامت در جوار بناهای تاریخی استان برگزار می‌شود‌ و آغاز ساعت ۱۹ در سه گنبد ارومیه خواهد بود.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، ظهر امروز، ۹ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: مجموعه فرهنگی ـ تاریخی شمس تبریزی خوی در زمینی به مساحت ۷ هزار مترمربع و زیربنای ۲ هزار مترمربع در دست احداث بوده که ۲۰ میلیارد تومان برای این پروژه تصویب شده است.
وی ادامه داد: در سال ۹۷ بالغ بر ۴۵ کارگاه و پروژه در حوزه میراث فرهنگی اجرا شده و برای بیش از ۱۱۰ بنای تاریخی، پروژه مرمت بسته شده و همچنین ۱۰۰ اثر نفیس فلزی و سفالی در سطح موزه‌های استان مرمت شده است.
جباری افزود: سال گذشته بهترین سال کاوش‌های باستان‌شناسی برای استان بود و در حوزه موزه‌های استان، عملیات اجرایی موزه میاندوآب در ساختمان جدید در حال‌ اجرا بوده و موزه بوکان نیز آغاز شده و برای هر کدام از این موزه‌ها ۳ میلیارد تومان برای اجرای عملیات مصوب شده است.
وی تصریح کرد: در حوزه حفاظت بافت‌های تاریخی نیز جز ۱۶۸ شهری در کشور هستیم که دارای بافت تاریخی بوده و ارومیه، خوی، تکاب و ماکو دارای بافت تاریخی مصوب هستند که حفاظت از آنها با جدیت دنبال می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیش از ۷۴۱ مورد در سه ماهه نخست سال جاری سرکشی غیرمترقبه به آثار و بناهای تاریخی استان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در طول این مدت ۱۴ نفر دستگیری افراد غیرمجاز را داشتیم و برخورد با آنها براساس احکام قضایی صورت گرفته است.
وی یادآور شد: در حوزه بوم‌گردی که یکی از ظرفیت‌های فوق‌العاده استان به‌شمار می‌رود، در بحث ایجاد خانه‌های روستای برای میزبانی از مسافران نیز ورود کرده‌ایم و امسال به نام رونق تولید انتخاب شده و سیاست‌هایی در این حوزه اتخاذ شده که مهمترین مورد آن تلاش در حوزه گردشگری و ورود تورهای خارجی به کشور است و همچنین گردشگری سلامت نیز مدنظر بوده و سیاست‌های حمایتی برای رونق هرچه‌بیشتر گردشگری درحال پیگیری است.
جباری گفت: در حوزه گردشگری مذهبی و دفاع مقدس نیز ورود کرده‌ایم و همچنین از ۱۹ تیر‌ماه برنامه‌های فرهنگی نیز به‌مناسبت دهه کرامت در جوار بناهای تاریخی استان برگزار خواهد شد و آغاز ‌ساعت ۱۹ در سه گنبد ارومیه خواهد بود.
انتهای پیام