صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۳۵۰۴
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی لرستان از فعالیت ۱۶۰ خانه قرآن شامل ۴۰ خانه قرآن شهری و ۱۲۰ خانه قرآن روستایی در استان خبر داد.

محمد لروند، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از فعالیت 160 خانه قرآن شهری و روستایی در استان خبر داد و گفت: خانه‌های قرآن شهری در استان لرستان 40 مورد هستند و تعداد خانه‌های قرآن روستایی در لرستان 120 مورد است.

وی افزود: در این مراکز کلاس آموزش قرآن در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، حفظ، مفاهیم و داستان‌های قرآنی ویژه سنین مختلف برگزار می‌شود و علاوه‌ بر فعالیت‌های قرآنی، فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی، اردویی و ورزشی نیز از دیگر برنامه‌های این مراکز قرآنی است.

لروند اظهار کرد: خانه قرآن تشکلی مردمی و غيردولتی است که توسط اشخاص حقيقی تأسيس شده و غير سياسی، غيرتجاری و غيرانتفاعی و دارای ماهيت حقوقی مستقل بوده و مطابق دستورالعمل و ضوابط سازمان تبليغات اسلامی تشکيل شده است که كانونی برای توسعه و ترويج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی در شهرها و روستاها به شمار می‌رود.

لروند گفت: نشر و ترويج فرهنگ روح‌بخش قرآنی در جوامع، ارتقای سطح دانش و بينش قرآنی آحاد جامعه و تلاش برای ريشه‌كنی بی‌سوادی قرآنی و تلاش در برای گسترش آموزه‌های قرآنی در بين خانواده‌ها از اهداف تأسیس خانه قرآنی است.

انتهای پیام