صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۴۲۵۴
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

گروه اجتماعی ــ فرمانده تیپ ۵۵ هوابرد شیراز از اعزام تیم این تیپ به مسابقات صلح و دوستی ارتش‌های جهان در روسیه خبر داد و گفت: این مسابقات در اوایل مردادماه امسال برگزار خواهد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، امیرسرتیپ ذبیح‌الله بهمن‌زیاری، فرمانده تیپ 55 هوابرد شیراز امروز، 12 تیرماه در اختتامیه ششمین جشنواره مالك اشتر این تیپ ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدا گفت:‌ یكی از افتخارات تیپ 55 هوابرد شیراز این است كه 2 هزار و 350 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی كرده است.

وی افزود: تیپ 55 هوابرد در دوران دفاع مقدس یكی از بهترین یگان‌ها بوده است كه نقش بسیار مهمی را در آن دوران ایفا كرده است به طوری كه مقام معظم رهبری درباره این تیپ فرمودند وقتی مژده گسیل تیپ هوابرد به گوش مسئولان می‌رسید، بسیار خوشحال می‌شدیم.

بهمن‌زیاری در ادامه سخنان خود از اعزام تیم تیپ 55 هوابرد شیراز به مسابقات صلح و دوستی ارتش‌های جهان در روسیه خبر داد و گفت: بنا به تدبیر مقام معظم رهبری چند سالی است كه نیروهای مسلح در رسته‌ها و رشته‌های مختلف در مسابقات صلح و دوستی ارتش‌های جهان شركت می‌كنند و یكی از این رشته‌ها رشته دسته هوابرد است كه باید تیم‌ها در 4 مرحله در 9 آیتم بسیار سخت شركت كنند.

وی یادآور شد:‌ در سال 2016 تیم مشتركی با حضور ارتش، تیپ هوابرد و تیپ 33 المهدی به‌منظور آشنایی با این مسابقات كه در روسیه برگزار می‌شود، تشكیل شد و در آن مسابقات شركت كردیم.

فرمانده تیپ 55 هوابرد شیراز ادامه داد: در سال 2018 تیم دسته هوابرد نیروی زمینی با محوریت تیپ هوابرد شیراز در این مسابقات شركت كرد كه با حضور تیم‌های 15 كشور جهان بود و موفق به كسب رتبه سوم در میان ارتش‌های جهان شدیم.

بهمن‌زیاری اضافه كرد: با توجه به رتبه خوبی كه در سال گذشته كسب شد، دستور سلسله مراتب این بود كه این تیم هم با اقتدار در این مسابقات در سال جاری شركت كند و اكنون 6 ماه است كه تیم در شرایط مختلف دارد تمرین‌های سختی انجام می‌دهد.

وی اظهار كرد: آخرین مرحله این تمرینات طی روزهای گذشته در نصرآباد اصفهان در قالب انجام پرش‌های چترسازی، دسته و پرش سقوط آزاد و هدف‌زنی و اجرای دوی 10 كیلومتر با تجهیزات كامل بود كه ركورد خوبی بنا بر اذعان ناظران نیروهای مسلح رقم خورد.

بهمن‌زیاری افزود: به یاری خدا این تیم در اوایل مردادماه به اتفاق دو تیم دیگر از نیروی زمینی یك تیم سوآروف كه نفربرها است و تیم اربابان سلاح كه توپخانه است و تیم هوابرد كه دو تیم در كشور چین و تیم هوابرد در كشور روسیه در این تورنومنت بین‌المللی شركت می‌كنند و امیدواریم مقام خوبی كسب كنیم و در سكو بایستیم.

فرمانده تیپ 55 هوابرد شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جشنواره مالك اشتر اشاره كرد و گفت: جشنواره‌های مالك اشتر نخعی برابر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر موضوع اشراف در سطوح مختلف در نیروهای مسلح از رده، تیپ‌های مستقل، قرارگاه، لشكرها، نیروهای ارتش و ستاد كل نیروهای مسلح همه ساله برگزار می‌شود.

وی با بیان اینكه این جشنواره به‌منظور تجلیل و تقدیر از ممتازان یگان‌ها در حوزه‌های مختلف 16 گانه برگزار می‌شود، گفت:‌ تیپ هوابرد با عنایت خدا و تلاش‌های تك تك همرزمان در این حوزه 16 گانه در 4 سال متوالی در بین یگان‌های موازی خودش موفق به كسب رتبه نخست در این جشنواره مالك اشتر شده است و با یك اختلاف كوچك در سال 97 رتبه دوم را كسب كرده است و در حوزه داشبرد مدیریتی و مانتیورینگ كه خاص دبیرخانه‌های اشراف است نیز تیپ هوابرد موفق شده است رتبه نخست را كسب كند.

شاهرخ دراسرای، رئیس دبیرخانه اشراف تیپ 55 هوابرد شیراز نیز در این مراسم گفت: 13 نفر در جشنواره مالك اشتر سال جاری در تیپ 55 هوابرد برگزیده شدند كه امروز از آنان تجلیل به عمل آمد.

وی افزود: جشنواره مالك اشتر در 4 دوره سه‌ماهه در مجموعه دوره جهت كسب رتبه سالیانه میان نیروی مسلح برگزار می‌شود كه به حمد الهی تیپ هوابرد در این جشنواره بسیار خوش درخشیده است.
انتهای پیام