صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۴۲۶۸
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد شهید گیلان گلزار شهدای انزلی را یکی از سه گلزار شهدای در دست اجرای استان دانست و گفت: حدود ۶ درصد ایثارگران گلان در این شهرستان متمرکز هستند.

به گزارش ایکنا از گیلان، عبدالله پاکاری،‌ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 12 تیرماه در دیدار با فرماندار شهرستان انزلی، مطالبه‌گر حقوق قانونی ایثارگران را یکی از مأموریت‌های این نهاد دانست و اظهار کرد: مشکلات اقتصادی موجود در کشور جامعه ایثارگران را بیش از همه تحت تأثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه در سایه روحیه وفاق و همدلی می‌توان همه مشکلات را پشت سر گذاشت، افزود:‌ انزلی بعد از رشت، رودسر و لاهیجان جزو شهرستان‌های بزرگ گیلان از حیث ایثارگری است و حدود 6 درصد ایثارگران استان در این شهرستان متمرکز هستند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان درمان و اشتغال را دو دغدغه مهم جامعه ایثارگران کشور و استان دانست و تصریح کرد:‌ به دنبال رفع مشکل بیمه‌ای ایثارگران و پرداخت بدهی‌ها هستیم، زیرا موضوع درمان خانواده‌های شاهد و ایثارگر از اهمیت ویژه برخوردار است و نمی‌توان در این امر تأخیر و تعلل کرد.

پاکاری خواستار استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی در امر اشتغال ایثارگران شد و اضافه کرد:‌ براساس ماده 31 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند با به‌کارگیری ایثارگران از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند شوند.

وی گلزار شهدای انزلی را یکی از سه گلزار شهدای در دست اجرای استان دانست و گفت: تقریباً ساماندهی گلزارهای شهدای گیلان به اتمام رسیده است لذا گلزار شهدای انزلی با 267 مزار و دو هزار و 900 مترمربع مساحت بزرگترین گلزار گیلان است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان بر تخصیص صد درصدی اعتبار پروژه گلزار شهدای انزلی شد و خاطرنشان کرد:‌ گلزارهای شهدا پایگاه معنوی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و جوانان و نوجوانان با حضور در این فضای معنوی می‌توانند خود را با روحیه اسلامی و انقلابی شهدا پیوند بزنند.

انتهای پیام