صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۴۶۷۴
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

گروه اجتماعی ــ رئیس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) ماکو با بیان اینکه ۱۸۰ یتیم و ۱۶۲ فرزند خانواده بی‌بضاعت در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۲ میلیارد و ۸۵۷ میلیون ریال کمک از سوی خیران به این افراد صورت گرفته است که در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد یک و نیم برابری هستیم.

محمد محمدنژاد، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ماکو، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، اظهار کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری، بیش از ۷۶۰ خیّر، در طرح اکرام ایتام و محسنین، سرپرستی حداقل یک یتیم را متقبل شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۸۰ یتیم و ۱۶۲ فرزند خانواده بی‌بضاعت در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: طی سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۲ میلیارد و ۸۵۷ میلیون ریال کمک از سوی خیران به این افراد صورت گرفته است که در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد یک و نیم برابری هستیم.

رئیس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) ماکو با بیان اینکه سرانه کمک به ایتام ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار و برای محسنین نیز ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال است، خاطرنشان کرد: سرانه حمایت حامیان در این طرح یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال در نظر گرفته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه طی سه ماهه نخست سال گذشته زکات جمع‌آوری شده ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بود، تصریح کرد: تقسیم بیش از ۷۵ درصد مبالغ جمع‌آوری شده زکات بین فقرا صورت گرفته است که مابقی مبالغ نیز برای احداث مساجد و حسینیه در این شهرستان هزینه می‌شود.

وی در خصوص عملکرد ستاد زکات در یک سال گذشته یادآور شد: در سال گذشته ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلون ریال زکات در استان جمع‌آوری و هزینه شده بود که بیشتر آن گندم، جو و کشمش است.
انتهای پیام