صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۴۸۰۲
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷

گروه اجتماعی ــ مدیرکل حج و زیارت استان کردستان گفت: امسال سفر معنوی حج نصیب ۸۶ هزار و ۵۵۰ نفر از حجاج کشور می‌شود که از این تعداد دو هزار و ۱۵ نفر زائر کردستانی هستند.

به گزارش ایکنا از کردستان، هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل حج و زیارت استان کردستان در همایش بزرگ حج که به مناسبت هفته حج و با حضور 700 نفر حجاج امسال شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران که امروز، 15 تیرماه در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امسال سفر معنوی حج نصیب 86 هزار و 550 نفر از حجاج کشور می‌شود که از این تعداد دو هزار و 15 نفر زائر کردستانی هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال 15 کاروان حجاج کردستانی عازم سرزمین وحی می‌شوند، افزود: از این تعداد 14 کاروان حجاج کاروان اهل سنت و یک کاروان اهل تشیع هستند.

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان بیان کرد: از تعداد کاروان‌های حجاج شش کاروان مربوط به شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران، دو کاروان سقز، سه کاروان مریوان و سروآباد، دو کاروان بانه، یک کاروان قروه و دهگلان و یک کاروان اهل تشیع مربوط به شهرستان بیجار است.

وی با اشاره به اینکه هفت نفر پزشک و تعداد معین و معینه و کارگزاران حج در این سفر معنوی حجاج استان کردستان را همراهی می کنند، عنوان کرد: ابتدای مردادماه از طریق فرودگاه همدان عازم سرزمین وحی می‌شوند.

ناظمی جلال اعلام کرد: امسال سفر معنوی حج طولانی‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و تمام کاروان‌های حج مدینه بعد هستند و در مکه معظمه ما مشکلی از نظر هتل برای حجاج نداریم و نسبت به سال‌های گذشته از نظر ریالی کاهش قیمت داشته‌ایم اما در مدینه منوره به دلیل بازسازی هتل‌های مدینه کمی با مشکل مواجه هستیم.

وی افزود: سفر حج یک سفر پرخیر و برکت و معنوی و ارزشمندی بوده اما سفر خیلی سخت و دشواری است و باید حجاج با جان و دل این تکلیف الهی را با تمام مشکلات بپذیرند.

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان ادامه داد: اعزام زائران امسال برای اولین بار از طریق ناوگان جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود لذا ممکن است اعزام‌ها بیشتر شود.

وی اعلام کرد: تمام کارگزاران حج در تلاشند تا حجاج عازم سفر معنوی حج تمتع این سفر معنوی را به نحو شایسته سپری کنند.

ناظمی‌جلال یادآور شد: در هفته حج این سفر معنوی را باید ما مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط و کارگزاران به آحاد مختلف جامعه معرفی کنیم و آثار و برکات این سفر ارزشمند را به مردم بشناسانیم.
انتهای پیام