صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۵۰۱۸
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲

گروه اجتماعی ــ امام جمعه شهرستان محلات گفت: وقتی حکومت، اسلامی شد یکی از وظایف حاکم آن جامعه برخورد با تظاهرکنندگان به حرام است؛ برخی بحث حجاب اختیاری را مطرح می‌کنند که در حریم خصوصی حرفی نیست ولی کشف حجاب بصورت علنی با دستورات اسلام منافات دارد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان محلات به ریاست حجت‌الاسلام مهدی ربانی امام جمعه محلات و با موضوع عفاف و حجاب و نماز جمعه عصر روز گذشته، ۱۵ تیرماه در سالن جلسات دفتر امام جمعه برگزار شد.

حجت‌الاسلام ربانی امام جمعه محلات با تقدیر از فعالیت مجدانه ستاد نماز جمعه در امور فرهنگی اظهار کرد: علی‌رغم همه شبهه‌ها، مسأله عفاف و حجاب از ضروریات دین اسلام است، خداوند در آیه ۳۱ سوره نور مقنعه سر کردن و داشتن حجاب را برای زنان واجب کرده است.

وی افزود: وقتی حکومت، اسلامی شد یکی از وظایف حاکم آن جامعه برخورد با تظاهر کنندگان به حرام است؛ برخی بحث حجاب اختیاری را مطرح می‌کنند که در حریم خصوصی حرفی نیست ولی کشف حجاب بصورت علنی با دستورات اسلام منافات دارد. کسی که روزه است وقتی در حریم خصوصی روزه‌خواری کند کسی کاری با او ندارد اما تظاهر به روزه‌خواری در جامعه جرم است و باید با آن برخورد شود.

حجت‌الاسلام ربانی در پایان تصریح کرد: دشمنان ما انگشت روی موضوعی گذاشتند تا با آن جامعه اسلامی را خراب کنند و آن نیز حجاب بود که در اینجا حاکم جامعه اسلامی می‌تواند با صور حکمی از وقوع چنین حرمت‌شکنی‌هایی جلوگیری کند.

سرهنگ جعفر شمس بیرانوند فرمانده انتظامی شهرستان محلات نیز با اشاره به طرح ناظر گفت: وظیفه قانونی پلیس برخورد با جرائم مشهود است، کشف حجاب جرم محسوب می‌شود و پلیس با این دسته از هنجار‌شکنان که هتاک بوده و عامدانه ارزش‌های مردم را به تمسخر می‌گیرند برخورد قانونی به عمل می‌آورد.

وی افزود: طرح ناظر از ابتدای سال در نیروی انتظامی کلید خورد، در مرحله اول با خودروهایی که رانندگان و سرنشینان خودرو اقدام به کشف حجاب می‌کردند برخورد قانونی صورت گرفت و خودرو‌های آنان توقیف و در سیستم ثبت شد. محلات به لحاظ کشف حجاب در استان وضعیت خوبی ندارد و گزارش آن طی نشست خبری ناجا به اطلاع عموم خواهد رسید.

به گزارش ایکنا؛ رسول احمدی رئیس دادگستری شهرستان محلات نیز در این جلسه اظهار کرد: مسأله کشف حجاب دغدغه جدی مردم کشور ما است، امروز در سطح جامعه با دو مقوله بد‌حجابی و بی‌حجابی مواجه هستیم. طی سال‌های گذشته بد‌حجابی آن‌قدر رواج پیدا کرد که متأسفانه امروز شاهد بی‌حجابی هستیم. بد‌حجابی و بی‌حجابی جرم است و باید با آن برخورد شود اما با توجه به کثرت بد‌حجابی‌ها فقط با بی‌حجاب‌ها برخورد می‌شود.

وی افزود: انقلاب ما و خون شهدای ما برای حجاب بود، منحصر کردن حجاب به یک هفته خاص مناسبت ندارد زیرا کل سال باید هفته عفاف و حجاب باشد. هفته‌ها و اجلاس‌هایی مانند نماز نیز نباید منحصر به یک هفته خاص باشند زیرا از مسائل زیربنایی حکومت ما هستند. برخی درباره کشف حجاب در خودرو، داخل خودرو را حریم خصوصی می‌نامند اما این دست از افراد باید بدانند داخل خودرو یک محیط عمومی است و کشف حجاب در آن جرم مشهود است.

احمدی تصریح کرد: برخی مسائل به ادارات و نهادها بر می‌گردد، این نهادها باید در محیط کاری خود شئونات را حفظ کنند اما گاها شاهد کم کاری در این حوزه هستیم؛ مردم از داروخانه‌ها به دلیل وضع پوشش ناراضی هستند، پلیس اماکن باید با این موضوع که دغدغه متدینین است برخورد لازم را به عمل آورد. زبانسراها نیز از مراکزی هستند که تخلفات زیادی از آن‌ها گزارش شده که به دلیل اینکه مجوز این‌گونه مراکز از آموزش و پرورش است این اداره باید به تخلفات این مراکز خصوصی رسیدگی کند.

ناظری معاون سیاسی امنیتی فرماندار محلات هم در این جلسه اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی و شورای فرهنگی اجتماعی با دو رئیس متفاوت هر ماه باید جلسه داشته باشند تا در امور فرهنگی بحث و تبادل نظر کنند، این دو کارگروه باید در یک حوزه و همسو گام بردارند. امروز در شهرستان ما موازی‌کاری‌های فرهنگی پراکنده انجام می‌شود. در کارگروه فرهنگی اجتماعی جای خالی روحانیت علی‌رغم دعوت از آن‌ها حس می‌شود، وقتی اهل فن میدان را خالی می‌کنند نباید انتظار کارهای تخصصی داشته باشند.

وی افزود: به برکت وجود مرحوم آیت‌الله مقدسی و حوزه علمیه القائم(عج) همه ائمه جماعات شهر ما از ثمرات این حوزه است اما اثر روحانیت در شهر کم‌رنگ شده است، مرحوم آیت‌الله مقدسی همیشه در دسترس بودند و بین راه با مردم ارتباط می‌گرفتند اما برخی از ائمه جماعات را امروز فقط هنگام نماز می‌شود یافت.

ناظری تصریح کرد: بعضی اوقات کم‌کاری از ما است که به حجاب اعتقاد داریم، ما میدان را خالی کردیم، در دانشگاه‌ها و برنامه‌های شهری قشر مذهبی گوشه‌گیری کرده و صحنه‌ها را واگذار می‌کنند که باید به جای نقد، کار‌های منسجم انجام شود.

انتهای پیام