صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۵۲۶۱
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: استان اصفهان از لحاظ بقاع متبرکه رتبه چهارم یا پنجم را میان استان‌های کشور دارد و در تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی رتبه اول را کسب کرده است.

حجت‌الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر 718 بقعه متبرکه با شجره‌نامه تایید شده در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد، حدود 300 بقعه شاخص در سطح ملی مانند مشهد اردهال، دارای درآمد هستند.

وی ادامه داد: استان اصفهان از لحاظ بقاع متبرکه رتبه چهارم یا پنجم را میان استان‌های کشور دارد. همچنین استان اصفهان همواره به جز سال 95 که رتبه دوم را داشت، در تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی رتبه اول را کسب کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: ما در حال حاضر در بقاع متبرکه طرحی داریم به نام «طرح افق» که حرف «الف» آن برای آسیب‌ها اجتماعی و تلاش برای کم کردن آنها مانند جمع کردن مساعدت برای کمک به فقرا اختصاص دارد، حرف «ف» آن به مسائل فرهنگی و حرف «ق» آن به امور قرآنی و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت ده میلیون حافظ قرآن  کریم اختصاص دارد.

انتهای پیام