صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۵۳۷۹
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
مقدم‌خواه خبر داد:

گروه اجتماعی ــ معاون توانبخشی بهزیستی قم گفت: تعداد جمعیت سالمند استان قم تا آخر سال ۹۷ حدود ۱۰۹ هزار نفر است و تقریباً ۸ درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند و این رقم در کل کشور ۹ درصد است.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی بهزیستی قم محمد‌علی مقدم‌خواه، معاون توابخشی بهزیستی قم اظهار کرد: با هدف تکریم سالمندان در حوزه توانبخشی، حمایتی، فرهنگی و اجتماعی و ارتقای کیفیت جسمی و‌ سلامت روانی سالمندان و زمینه‌سازی بیشتر برای حضور و مشارکت خانواده سالمندان در جامعه مؤسسه خیریه فرزانگان قم با مجوز و تحت نظارت این اداره‌کل راه‌اندازی شده و در هفته بهزیستی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به سیر صعودی جمعیت کشور به طرف سالمندی‌، بیان کرد: تعداد جمعيت سالمند استان تا آخر سال 97 حدود 109هزار نفر بوده است و تقریباً 8 درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند و اين رقم در کل کشور 9 درصد است.

وی با بيان اين‌كه آمار سالمندان تا دو دهه آينده 15 درصد و تا سال 1430 نيز 30 درصد افزايش پيدا خواهد كرد، گفت: اين موضوع نيازمند زمینه‌سازی مناسب و هم‌چنين آموزش جوانان برای سالم رسيدن به دوره سالمندی و آمادگی جهت تأسيس موسسات و مراكز نگهداری، ارائه خدمات و حمایت از سالمندان است.

مقدم‌خواه، هدف از راه‌اندازی مؤسسه خیریه فرزانگان قم را حفظ و ارتقای سلامت سالمندان از طریق آموزش سبک زندگی‌، خودمراقبتی، ارائه خدمات رفاهی، بهداشتی، درمانی و توانبخشی برشمرد و افزود: از تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط، مؤسسات خیریه و خیران استان و متولیان امور سالمندی درخواست می‌کنیم با مؤسسه مذکور همکاری لازم را داشته باشند.

یادآور می‌شود، مؤسسه فرزانگان به‌عنوان رابط و پیگیر مصوبات شورای سالمندان استان نیز اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام