صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۵۴۱۰
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان:

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان در ارتباط با طرح برون‌سپاری فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های اجرایی به مؤسسات گفت: طرح برون‌سپاری رابط خوبی بین مردم و دولت است، اما این کار باید حساب‌شده و با تکیه بر افراد تربیت‌شده و متخصص انجام شود و اگر آموزش نیرو اتفاق نیفتد، برون‌سپاری نفعی نخواهد داشت.

محمود حمیداوی، مدیر مؤسسه قرآنی اهل‌البیت(ع) رامشیر و عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، در ارتباط با طرح برون‌سپاری فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های اجرایی به مؤسسات قرآنی گفت: گاهی به برنامه‌‌ها بیشتر می‌پردازیم و از نیروها غفلت می‌کنیم و این یک درد است. اگر در طرح برون‌سپاری بتوانیم نیروهایی تربیت کنیم که مجری کار و در خط مقدم باشند عالی است. خط مقدم ما باید قوی باشد و نیروهای مجری از لحاظ خوراک فکری باید تقویت شوند.

وی با بیان اینکه طرح برون‌سپاری دو آسیب را باید برطرف کند؛ اظهار کرد: اگر  قرار باشد ما یک سری پایگاه‌ها و مؤسساتی را داشته باشیم که به عنوان معین، فعالیت‌ها را به آنها بسپاریم، سایر مؤسسات منفعل و رها می‌شوند. قرار نیست که یک یا چند مؤسسه قوی شوند ما می‌خواهیم همه مؤسسات قوی شوند. از این رو، تفویض اختیار به یک استان یا یک مؤسسه خوب نیست. از طرف دیگر آسیب دیگری که برون‌سپاری دارد این است که باعث می‌شود به برنامه‌های خود بپردازیم و نیروهای واسطه را نبینیم.

حمیداوی با اشاره به ضعف برنامه‌های قرآنی در شهرستان‌ها از تمرکز فعالیت‌های قرآنی در مرکز استان انتقاد کرد و گفت: از بزرگان قرآنی خوزستان بپرسید به چند شهرستان خوزستان سفر کرده‌اند؟ کارها در اهواز متمرکز شده است، چرا شهرستان‌های دیگر آسیب دیدند؟ چون نیرو آنجا تربیت نشد. چرا الان گروه‌های تواشیح در اهواز هستند و در شهرهای دیگر دیده نمی‌شوند؟ چون در آنجا کاری انجام نشده است.

این مدرس قرآن تأکید کرد: در برون‌سپاری کارها باید به متخصص سپرده شود، اما قبل از آن باید متخصص تربیت کنیم تا در میانه راه، از کار باز نایستد. از هر شهرستان افرادی را انتخاب و دوره‌هایی برای آنها برگزار کنیم، نقشه راه در اختیار آنها بگذاریم و از آنها بخواهیم کار کنند و ما از آنها حمایت کنیم. مثلاً گاهی یک نفر را به شهرستان می‌فرستیم که شما مسئول فلان کار هستید، اما هیچ نامه‌ای به هیچ نهادی داده نمی‌شود که این شخص نماینده ما است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان اظهار کرد: برون‌سپاری در ذات خود بد نیست بلکه رابط خوبی بین مردم و دولت است؛ از خود مردم و برای خود مردم است؛ اما این کار باید حساب شده و با تکیه بر افراد تربیت شده و متخصص انجام شود. اگر آموزش نیرو اتفاق نیفتد، برون‌سپاری نفعی نخواهد داشت؛ بلکه ضررهایی نیز دارد.

انتهای پیام