صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۵۶۲۹
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

گروه اجتماعی ــ مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون یکهزار و ۵۰۰ خانوار در شهرستان باشت زیر پوشش بیمه روستایی و عشایر قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، عیسی کریمی، مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 17 تیرماه در آئین روز دهیار و اهدای ۱۲ حکم مستمری‌بگیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شهرستان باشت، اظهار کرد: سه هزار و ۸۵۰ خانوار روستایی و عشایر این شهرستان شرایط قرار گرفن زیر پوشش بیمه روستایی و عشایر را دارند.
وی تعداد مستمری‌بگیران صندوق بیمه روستایی عشایر در باشت با احتساب این ۱۲ حکم را ۴۲ خانوار ذکر کرد.
مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: صندوق بیمه روستاییان و عشایر این فرصت را برای تمام افراد بالای ۱۸ و زیر ۵۰ سال در روستاها فراهم کرده تا بتوانند از یک حقوق مستمر و ماهیانه در زمان بازنشستگی، فوت سرپرست یا از کارافتادگی کلی بهره‌مند شوند.
کریمی افزود: در شهرستان باشت افرادی با پرداخت حداقل سه یا چهار ساله، حقوق‌های بالای بیش از پنج میلیون ریال مستمری دریافت می‌کنند.
وی تصریح کرد: در سال جاری نیز ۲۱۳ خانوار سهمیه شهرستان باشت برای قرار گرفتن زیر پوشش صندوق بیمه روستاییان و عشایر است.
مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در صندوق بیمه روستاییان و عشایر ۷۰ درصد حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند.
کریمی ابراز کرد: هر خانوار عشایری براساس سطح بیمه انتخابی هر سال باید ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تا ۶ میلیون و۶۰۰ هزار ریال باید پرداخت کند.
انتهای پیام