صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۶۳۷۱
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۸

گروه سیاست و اقتصاد - مشاور اجرایی معاون آموزش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: احساس نیاز به دانشگاه باید در صنعت ایجاد شود و وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرایی و بخش صنعتی کشور درحال‌حاضر این است که از مونتاژکاری به سمت نوآوری سوق پیدا کنند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سیدمهدی امینی، مشاور اجرایی معاون آموزش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، ظهر امروز، ۲۰ تیر ماه، در همایش طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار که در محل سالن همایش‌های اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: احساس نیاز به دانشگاه باید در صنعت ایجاد شود و وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرایی و بخش صنعتی کشور درحال‌حاضر این است که از مونتاژکاری به سمت نوآوری سوق پیدا کنند.

وی ادامه داد: روند تحول دانشگاه‌ها در دنیا به ترتیب از آموزش‌محوری، پژوهش‌محوری و کارآفرینی به ماموریت‌گرایی بوده و در این مدت صنایع نیز همگام با دانشگاه‌ها یک روند تحولی را از نیروی بخار، الکتریسیته و تولید انبوه و فناوری اطلاعات به سمت سایبرفیزیک، هوش مصنوعی و IOT طی کرده‌اند.

امینی با اشاره به اینکه طرح تاپ توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه طراحی شده است، خاطرنشان کرد: این طرح در شهریور ماه سال ۹۷ ابلاغ شد و از جمله اهداف آن، این است که پژوهش‌های انجام شده در کشور عملیاتی شده و به مرحله اجرایی برسد.

وی تصریح کرد: طرح تاپ یک طرح تقاضامحور بوده و در این طرح از سه بخش بنگاه‌های اقتصادی، نهاد حاکمیتی به‌عنوان حلقه واسط بین طرفین تقاضا و عرضه و بخش سوم سربازان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها استفاده می‌شود.
انتهای پیام