صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۷۲۹۱
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

گروه اقتصاد ــ استاندار خراسان‌شمالی از امضای ۲۰ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی، روز گذشته، 23 تیرماه در جمع خبرنگاران‌، اظهار کرد: به کمک مردم و با تشکیل ستاد توسعه مردمی در شهرستان‌ها اعتبارات مصوب شده سفر را جذب خواهیم کرد.
وی افزود: تمام نیروهای استان در محیطی آرام مسیر اعتلای استان را در پیش ‌گرفته‌اند و این امر سبب شده شرایط برای کار در استان فراهم باشد که نمونه این وحدت را در سیل اخیر مشاهده کردیم.
وی ادامه داد: به رغم اینکه خراسان‌شمالی بیش از 300 کیلومتر مرکز مشترک با کشور ترکمنستان دارد اما از مزیت مرزی بودن بی‌بهره‌ است زیرا این بخش غیرفعال است و مصوبه پایانه مرزی پرسه سو لغو شد و همچنین مرزنشینان هم از سهمیه سوخت بهره نمی‌برند.
شجاعی با بیان اینکه سند توسعه استان ظرف شش ماهه تهیه و تدوین شد، گفت: در استان در مسیری به جز سند توسعه حرکت نخواهیم کرد.
وی مطرح کرد: حوزه‌های پیشران اقتصادی استان به‌ویژه بخش کشاورزی و اقتصاد روستایی باید به‌درستی پیش برود تا موجبات رفاه روستاییان را فراهم آوریم.
شجاعی با تأکید بر اینکه رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای به آبادانی کشور دارد، عنوان کرد: نگاه ویژه‌ای به سرمایه اجتماعی که مردم هستند داریم، زیرا مردم در میدان هستند و امروز نیز با اشتیاق برای منافع نظام و همراهی با دولت در مراسم استقبال شرکت کردند.
نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی افزود: حضور رئیس جمهور و هیئت همراه می‌تواند تحول عظیمی در رشد و توسعه عظیم استان ایجاد کند و با نگاه ویژه دکتر روحانی و دستورات ویژه ایشان در بخش تملک دارایی و سرمایه‌گذاری بانک‌ها موجب رفع نداشته‌های استان شود.
شجاعی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان در سفر رئیس دولت، گفت: ستادهای مردمی توسعه در هر شهرستان تشکیل می‌شود که با حضور ستادها امیدواریم این رقم جذب و تأمین اعتبار شود.
شجاعی ادامه داد: درگاه سرمایه‌گذاری استانداری خراسان شمالی امروز رونمایی می‌شود که در آن مجوزات و استعلامات لازم برای سرمایه گذاری جذب شده است و موجب از بین رفتن بروکراسی اداری می‌شود.
وی تاکید کرد: مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاری اخذ شده و اینک سرمایه‌گذار به‌هیچ‌وجه لازم نیست برای سرمایه‌گذاری به اداره‌ای مراجعه کند.
شجاعی گفت: امروز طرح توسعه همگام ۸ گنجینه معرفت به میمنت میلاد امام رضا(ع) رونمایی خواهیم شد تا مسیر توسعه تسهیل شود.
انتهای پیام