صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۷۷۶۶
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

گروه فرهنگی ــ سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامهرمز گفت: دومین کنگره بزرگ سلمان فارسی قرار بود اسفندماه سال ۹۷ برگزار شود؛ اما به دلیل عدم تخصیص اعتبار تاکنون برگزار نشده است و علاقه‌مندان تا زمان قطعی شدن برگزاری این کنگره همچنان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

عبدالرضا باغ‌شیرین، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامهرمز در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره دومین کنگره بزرگ سلمان فارسی گفت: قرار بود این کنگره اسفندماه سال 97 برگزار شود؛ اما به دلیل عدم تخصیص اعتبار تاکنون برگزار نشده است.

وی اظهار کرد: تاکنون 200 اثر در سه بخش مقاله، شعر و داستان به دبیرخانه این کنگره رسیده است و علاقه‌مندان تا زمان قطعی شدن برگزاری این کنگره همچنان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

باغ‌شیرین اظهار کرد: این کنگره با هدف تکریم شخصیت سلمان فارسی در موضوعات مقاله‌نویسی، شعر و داستان کوتاه برگزار شده و محورهای آن‌ در بخش مقاله‌نویسی شامل مواردی چون‌ رامهرمز زادگاه سلمان فارسی، سلمان در نگاه مورخین و علمای شیعه و سنی، نقش سلمان در فتوحات و اعتلای جامعه اسلامی، ولایت‌مداری سلمان فارسی، سلمان قبل از اسلام و بررسی، تفسیر و تحلیل حدیث نبوی «سلمان منا اهل البیت» است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامهرمز بیان کرد: مقالات باید در یک چارچوب علمی شامل چکیده، کلیدواژه، مقدمه، متن اصلی و نتیجه گیری و منابع، تنظیم شده و در قالب یک حلقه CD با فونت Bnazanin ۱۴  و به‌صورت پرینت شده به دبیرخانه کنگره ارسال شود.

وی همچنین گفت: در رشته شعر، آثار در دو بخش کلاسیک و سپید پذیرفته می‌شود. هر شاعر می‌تواند در هر بخش ۳ اثر با موضوع سلمان فارسی ارسال کند. اشعار در قالب یک حلقه CD با فونت Bnazanin ۱۴  و به صورت پرینت شده به دبیرخانه کنگره ارسال شود.

باغ‌شیرین ادامه داد: در رشته داستان کوتاه نیز، داستان‌های کوتاه ارسالی حداکثر تا ۱۲۰۰ کلمه با موضوع زندگی نامه سلمان فارسی و رامهرمز در قالب یک حلقه CD با فونت Bnazanin ۱۴  و به صورت پرینت شده به دبیرخانه کنگره ارسال شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامهرمز گفت: نشانی دبیرخانه کنگره رامهرمز، میدان ارشاد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۴۳۵۲۴۰۸۵ و ۴۳۵۲۳۰۹۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام