صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۷۷۸۸
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

گروه اجتماعی ــ آستان مقدس امامزاده یحیی بن موسی الکاظم‌(ع) شهر سمنان به‌مناسبت ولادت حضرت امام رضا‌(ع) غبارروبی شد.

به گزارش ایکنا از سمنان، مراسم غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت یحیی ابن موسی‌(ع) برادر حضرت امام رضا‌(ع) شب گذشته، 25 تیر در فضایی معنوی و عطرآگین، با حضور خادم‌یاران حرم رضوی برگزار شد.

علیرضا خسروی، مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سمنان در این مراسم با بیان اینکه وجود بقاع متبرکه در هر شهر و دیاری آثار و برکات فراوانی به‌دنبال دارد، بیان کرد: آرامش روح و جان، تسکین قلوب و گردهمایی‌های معنوی و مذهبی با حضور مردم مؤمن و ولایتمدار سمنان از برکات حضور و وجود حضرت یحیی بن موسی الکاظم‌(ع) در سمنان ‌است که‌ باید از این اماکن معنوی در راستای ترویج و بسط و‌ گسترش فضایل اخلاقی و معروفات و معنویات در جامعه بهره گرفت.

بنا بر این گزارش، خادم‌یاران در فضایی آکنده از نور و معنویت با هم‌خوانی سرود «ای صفای قلب زارم» اقدام به غبارروبی و عطرافشانی این مضجع شریف کردند.

حضرت یحیی‌(ع) فرزند امام هفتم شیعیان، حضرت موسی بن جعفر‌(ع) در مدینه منوره دیده به جهان گشود و در پنج‌سالگی از نعمت وجود پدر محروم شد. ایشان در سال 198 هجری قمری هنگام مسافرت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) از مدینه به مرو، جزو همراهان حضرت بود و امام رضا(ع) برادر خود حضرت یحیی(ع) را به‌منظور ارشاد و هدایت مردم، مأمور و به مناطقی اعزام کردند.

پس از شهادت امام رضا(ع)، به تحریک مأمون خلیفه عباسی، حضرت یحیی(ع) نیز در سمنان به شهادت رسیدند و در محل کنونی به خاک سپرده شدند.

انتهای پیام