صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۸۲۷۴
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه خوی گفت: اداره زندگی فردی و اجتماعی انسان که از اهداف دین است، تنها در پرتو دستورات اخلاقی تأمین می‌شود، به‌همین دلیل می‌توان گفت دین، بدون اخلاق نمی‌تواند به اهداف خود برسد و سعادت دنیا و آخرت انسان را تأمین کند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرضی شکوری، امام جمعه خوی، ظهر امروز، ۲۸ تیرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خوی، اظهار کرد: از جمله شبهاتی که وهابیان و تعدادی از روشنفکران سکولار علیه معارف دینی مطرح می‌کنند، موضوع شفاعت است که چگونه می‌شود یک انسان سرتاپای عمر خود را گناه بکند و در نهایت با شفاعت اولیاءالله و کسانی که حق شفاعت دارند، راهی بهشت شود.

وی با بیان اینکه در روایات ائمه معصومین(ع) پاسخ این شبهات داده است، ادامه داد: همانگونه که در روایات آمده اینطور نیست که انسان سرتاپای عمر خود را گناه بکند و در نهایت شفاعت شامل حال او بشود، بلکه شفاعت شفاعت‌کنندگان شروطی دارد که امام باقر(ع) تقوا، ورع، عمل صالح، تلاش و کوشش را از جمله این شروط برمی‌شمارد.

شکوری با اشاره به جایگاه و ویژگی‌های اخلاق اسلامی خاطرنشان کرد: در ارتباط با اهمیت، جایگاه و نقش اخلاق در سرنوشت انسان در زندگی دنیوی و اخروی در آیات قرآن، احادیث اهل بیت و کتب اخلاقی مباحث مهمی بیان شده است که از آن جمله می‌توان به بسیاری از مباحث اخلاقی از قبیل خیر و شر، ظلم و عدل و صبر و احسان اشاره کرد.

وی افزود: خداوند متعال در آیات متعدد قرآن کریم، یکی از اهداف مهم پیامبر(ص) را اصلاح اخلاق انسانها بیان کرده و خود پیامبر(ص) نیز هدف از نبوت خویش را تکمیل فضایل اخلاقی بیان فرموده است و بسیاری از روایات اهل بیت(ع) در موضوعات اخلاقی وارد شده که فضایل و رذایل و سبک زندگی اسلامی را به‌صورت گسترده بیان فرموده است.

امام جمعه خوی تصریح کرد: اداره زندگی فردی و اجتماعی انسان که از اهداف دین است، تنها در پرتو دستورات اخلاقی تأمین می شود، به‌همین دلیل می‌توان گفت دین، بدون اخلاق نمی‌تواند به اهداف خود برسد و سعادت دنیا و آخرت انسان را تأمین کند.

وی یادآور شد: رسانه‌های استکبار و فضای مجازی چندین سال است که تلاش می‌کنند تا نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه بدهند و به‌ویژه در ایام انتخابات و یا حوادث و اتفاقات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی مربوطه این مورد بسیار بیشتر به‌چشم می‌خورد.

شکوری با اشاره به همایش دو روزه ائمه جمعه کل کشور در تهران اظهار کرد: بخش مهم این همایش زیارت ولی‌امر مسلمین و توصیه‌های آن بزرگوار به ائمه جمعه بود که توصیه‌های راهگشایی از جمله تبیین اهمیت و جایگاه نماز جمعه، ضرورت غنی‌سازی خطبه‌های نماز جمعه، ارتباط و انس با جوانان، حمایت از جهت‌گیری‌ها و جریان‌های انقلابی، حمایت از تشکل‌های جوان و خودجوش فرهنگی، اتخاذ مواضع انقلابی و منطبق با سیاست‌های نظام و طرح عملکردهای مثبت و امیدبخش در نماز جمعه صورت گرفت.
انتهای پیام