صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۸۴۴۲
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، گفت: ویژه‌برنامه‌های طرح نشاط معنوی در مقطع نونهالان، نوجوانان و جوانان در سطح بقاع متبرکه استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین روان با بیان اینکه اگر نیروهای خودی، برای آینده سازان انقلاب اسلامی برنامه نداشته باشند و گامی برندارند، دشمنان این خلاء را پر کرده و آنان را به برنامه‌های خود مشغول خواهند کرد، افزود: بقاع متبرکه و امامزادگان که از دیرباز، از سویی مأمن و پناهگاه آرامش جامعه اسلامی و از سوی دیگر، سنگر مستحکم مبارزه با تفکرات شیطانی بوده‌اند، وظیفه‌ای مهم برعهده داشته که امید است با همت بزرگ مردان عرصه جهاد فرهنگی، نقش مهمی در این خصوص ایفا کرده و با اجرای هوشمندانه برنامه «طرح نشاط معنوی» نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

روان ادامه داد: جذب نسل جوان و نوجوان به بقاع متبرکه در جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه، تعامل و مشارکت با نهادهای فرهنگی همسو، برای همپوشانی و وحدت رویه در انجام امور فرهنگی، ترویج معارف اسلامی و غنی شدن اوقات فراغت دانش‌آموزان از اهداف این طرح است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان بیان کرد: زمان تبلیغات و ثبت نام مخاطبین این طرح از ۲۵ خرداد لغایت ۱۲ تیر ۹۸ بوده و زمان شروع کلاس‌های طرح ۱۳ تیرماه بوده است.

وی با اشاره به اینکه مخاطبین این طرح، دختران و پسران دانش‌آموز از رده سنی ۷ الی ۱۸ سال هستند، افزود طرح نشاط معنوی ۲۹ مردادماه مصادف با عیدسعید غدیر به پایان می‌رسد.
حجت‌الاسلام روان با تبیین دو شیوه اجرایی طرح تابستانی نشاط معنوی ادامه داد: اولین شیوه، شیوه مشارکتی که با تعامل با نهادهایی از قبیل بسیج، آموزش و پرورش، اداره تبلیغات اسلامی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، حوزه علمیه و اداره ورزش و جوانان و… است، برگزار می‌شود،

وی، دومین شیوه را اردویی، آموزشی، فرهنگی عنوان کرد و افزود: در این شیوه، بقاع متبرکه ای که دارای ظرفیت اردویی هستند به عنوان مقصد انتخاب و با حضور مربیان و مبلغین اعزامی، نسبت به برپایی خیمه معرفت در آنها اقدام برگزار می‌شود و در این شیوه  دانش آموزان ثبت نام کننده در بقاع متبرکه می‌توانند  در قالب اردوی یک روزه، ضمن بهره مندی از طبیعت و فضای اردویی، از خیمه‌های معرفت و کلاس‌های فرهنگی مبلغین بهره مند شوند.

وی در ادامه بیان کرد: 49 بقعه متبرکه در ایام طرح نشاط معنوی میزبان اردوهای یک روزه دانش آموزان است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: در این طرح از ظرفیت 134 مبلغ بومی و 16 مبلغ اعزامی و 20 مبلغ مستقر بهره گیری می‌شود.
انتهای پیام